החדשות הטובות
החדשות הטובות הן שג'ימני האייקוני מוצע כעת באופן רשמי גם במרכב מוארך עם 5 דלתות, זאת בנוסף למרכב הקצר עם 3 דלתות המוכר שמוסיף להימכר. זהו הדור הראשון של ג'ימני המוצע במרכב 5 דלתות.
הגרסה המוארכת משתמשת בשלדה המוכרת אותה סוזוקי מתחה לאורך באופן ניכר: המרכב באורך 398.5 ס"מ ארוך ב-33.5 ס"מ מג'ימני המוכר (348 ס"מ) ובסיס הגלגלים הוסיף 34 ס"מ (!) לסך של 259 ס"מ, זאת במקום 225 ס"מ במרכב הקצר. נתוני הרוחב והגובה – 164 ס"מ, 172 ס"מ – ללא שינוי.
בסוזוקי טרם התייחסו רשמית לסידור המושבים אולם רמזו כי הוא יוצא מושבים שונים בשורה השניה. מדיווחים ברשת עולה כי תא המטען צמח ל-208 ל', 123 ל' יותר מג'ימני קצר המציע נפח הטענה צנום של 85 ל' בלבד. מרווח הגחון נותר על 21 ס"מ בדומה לדגם הקצר. כלל הנראה ג'ימני המוארך שומר על תכונות השטח הטובות עם נתוני שטח ראויים, הילוך כוח ועוד אולם פרטים רשמיים יותר יפורסמו רק בהמשך.
מעבר לכך זהו אותי ג'ימני המוכר – העיצוב החיצוני נותר כשהיה ותורגם, לפחות לפי התמונות, באופו מיטבי למימידים המוארכים. סביבת הנהג ללא שינוי בעיצובה והיא עדין נוטה לצד הקשוח עם נגיעות נוסטלגיות חביבות.
החדשות הרעות
בניגוד לדיווחים הראשוניים שחזו כי ג'ימני יקבל, לפחות כאופציה, את מנוע ה-1.4 ל' המוגדש (129 כ"ס היברידי-מתון) המוכר של היצרנית בסוזוקי הצהירו כי גם הגרסה המוארכת תעשה שימוש במנוע ה-1.5 ל' המוכר. מנוע זה (אטמוספרי) מפיק 102 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-13.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד והוא מוצע עם תיבה ידנית עם חמישה הילוכים או אוטומטית עם ארבעה. לאור כך שמשקלו של ג'ימני המוארך גדל בכ-120 ק"ג לאזור ה-1,200 ק"ג היינו שמחים לראות תוספת כוח קלה.
אבל החדשות הרעות באמת הן שסוזוקי ג'ימני המוארך יוצע, לפחות בעתיד הנראה לעין, רק בשוק ההודי המקומי.