הטנדרים הנמכרים ביותר בישראל 2022:
טויוטה היילקס – 2,467 יח'איסוזו דימקס – 1,612 יח'
מיצובישי טרייטון – 1,106 יח'
ג'יפ גלדיאטור – 60 יח'
שברולט קולורדו – 28 יח'
את הטבלה השנה, ובפער ניכר מהמקום השני, חוזר להוביל טויוטה היילקס – הטנדר האייקומי של היצרנית היפנית. עם 2,467 מסירות מתחילת השנה הוא יותר ממכפיל את המסירות ביחס ל-2021 ומוביל בפער של 53% מהדימקס שנמצא אחריו.
היילקס נמכר עם הטיה ברורה לטובת גרסאות ההנעה הכפולה, ואין ספק שגרסת ה-2.8 ל' החזקה והמעודנת יותר הוסיפה למשיכה שלו. רק נציין כי היילקס זכה גם אצלנו במבחן הטנדרים הגדול שערכנו עליו תוכלו לקרוא כאן.
במקום השני התמקם איסוזו דימקס, מי שהתרגל במשך שנים לעמוד בראש הטבלה. הדימקס, שהגיע אלינו בדור חדש לגמרי בסוף 2020, לא מצליח לשחזר את ההצלחה של השנים ההן אך נמסר במספרים נאים ומעט יותר מאשר בשנת 2021, לא רע בהתחשב בכך שהשוק כולו ירד בכ-7.8%.
מיצובישי טרייטון, אשר בשנת 2021 הוביל את הסגמנט, מסיים השנה שלישי עם 1,106 מסירות – נתון נמוך בכ-43% ביחס לשנה הקודמת. נציין כי זו הייתה שנת השיווק האחרונה של הטרייטון בשוק הישראלי, שכן במיצובישי החליטו להוציא את הדגם מאירופה עקב תקנות זיהום אוויר מחמירות שכנראה לא הצדיקו את ההשקעה הנדרשת מצד היצרנית.
הרחק מאחור נמצאים שני מתמודדים אמריקניים המציגים גישה ופרשנות שונות לגמרי למונח טנדרים – אך נמכרים במספרים נמוכים בהרבה. שני המתמודדים מאמריקה מציגים גישה שונה המנצלת את יתרונות המבנה של הטנדר לטובת שיפור יכולות הפנאי וההנאה מטיולים בשטח, לא לעבודה.
במקום הרביעי ישנו ג'יפ גלדיאטור שנמכר ב-60 יחידות השנה, עליה של 50% ביחס לשנה שעברה. שברולט קולורדו הגיע אלינו ממש בסוף השנה בגרסת ZR2 הקרבית ונמכר ב-28 יחידות. השנה צפוי להגיע קולורדו בדור חדש שהוצג לאחרונה.