אחת הסיבות להצלחתה של הגיאומטרי C הייתה עלות קנייה נמוכה יחסית לרכב חדש ומתקדם (145,000 ש״ח במחיר ההשקה), לצד עלויות אחזקה נמוכות והכי חשוב - ללא צורך בדלק יקר.
כמה זה עולה לנו?
למרות שעלות הרכב היא לכאורה עלות חד פעמית, מרבית הרוכשים בוחרים לקנות את רכבם בהלוואה ופריסת תשלומים על פני תקופה של בין שלוש לשבע שנים. לכן, עלות רכישה נמוכה יותר בהשוואה למתחרים תוביל לעלויות החזר נמוכות יותר שיכבידו פחות על האשראי ועל ההוצאות החודשיות.בנוסף, בגיאומטרי C עלות האגרה השנתית לרכב, כמו במכוניות חשמליות אחרות, היא נמוכה משמעותית מזו של מכונית בנזין משפחתית. בעוד במכונית משפחתית רגילה מחיר האגרה נע בין 1,200 ש״ח ל-4,700 ש״ח בהתאם לשווי הרכב, האגרה השנתית של מכונית חשמלית היא 500 ש״ח בלבד. כלומר פחות מחצי במקרה הטוב. עלויות האחזקה נמוכות משמעותית משל רכב בנזין. ראשית, במנוע יש פחות חלקים נעים ופחות חיכוך.
הדבר השני החשוב הוא יעילות האנרגיה. מערכת החזרת האנרגיה (רה-גנרציה) מאפשרת מצד אחד להטעין את המנוע ומצד שני השימוש בבלמים הוא נמוך יותר, היא חוסכת את הצורך בבלמים.
מרווח הטיפולים לגיאומטרי C גדל לפעם ב-20,000 ק״מ, לאחר שבהתחלה עמד על כל 15,000 ק״מ. זהו נתון חשוב ומשמעותי שמאפשר שיפור ניכר בעלויות האחזקה. רכב שנוסע בממוצע 20,000 ק״מ בשנה ידרש להכנס פעם אחת בלבד למרכז השירות.
על פי ממוצע נסועה זה, עלויות הטיפולים בשלוש השנים הראשונות יעמדו על כ-2,400 ש״ח בלבד והן כוללות טיפול ראשון בעלות 960 ש״ח, טיפול שני בעלות 839 ש״ח, החלפת נוזל בלמים בעלות 420 ש״ח וטיפול שלישי בשווי 199 ש״ח.
והיתרון החשוב מכל מה שמנינו עד כה, הוא כמובן חסכון בעלויות הדלק. ליטר בנזין עולה כ-7 ש״ח לליטר (משתנה בהתאם לתקופה). נאמר שבממוצע ניתן לנסוע עם ליטר דלק כ-25 ק״מ (טויוטה קורולה שנת 2020). הרי שכל ק״מ יעלה 28 אגורות.
לעומת זאת בגיאומטרי בגרסת ה-460Pro מותקנת סוללה בנפח 70 קוט״ש שמספיקים לנסיעה של כ-400-460 ק״מ (משתנה בהתאם לאופי הנסיעה, מזג אוויר ועוד). 70 קוט״ש עולים כ-40 ש״ח (משתנה בהתאם לתעריפי חברת החשמל) ואם הם מאפשרים נסיעה של כ-400 ק״מ, הרי שכל ק״מ יעלה לכם, שימו לב, 10 אגורות בודדות. כמובן שניתן עוד לשפר את הנתון הזה.
לסיכום: גיאומטרי C של ג׳ילי היא מכונית יעילה וחסכונית גם בעלות הקנייה, גם בעלויות האחזקה וגם בעלויות הנסועה.