קצת על הדגם
סנטה פה, דגם הפנאי בגודל בינוני (D-SUV) של יונדאי המוצע עם שבעה מושבים נחנך ב-2000. הדור הרביעי-נוכחי שלו הוצג ב-2018 וזה עבר מתיחת פנים משמעותית ב-2020. לישראל הגיע הדור הרביעי לקראת 2019, ובסוף 2020 המהדורה המחודשת שלו. עד כה שווק סנטה פה בישראל רק בגרסת מנוע דיזל, 2.2 ליטר המייצר 202 כ"ס.
הגרסה ההיברידית
יונדאי סנטה פה בגרסה ההיברידית משלב מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 180 כ"ס ו-27 קג"מ עם מנוע חשמלי המנפק 60 כ"ס ו-26 קג"מ לתפוקה כוללת של 230 כ"ס ו-35.7 קג"מ. בגרסה זו תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים, והיא מוצעת בהנעה קדמית או כפולה.
הביצועים בהנעה הקדמית הם 8.9 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 189 קמ"ש, צריכת דלק של 16.6 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 10. בגרסת ההנעה הכפולה 9.1 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 187 קמ"ש, צריכת דלק של 13.5 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 14.
רמות הגימור, מחירים
יונדאי סנטה פה ההיברידי מוצע בשתי רמות גימור, אחת לכל גרסת הנעה.
גרסת ההנעה הקדמית ברמת הגימור 'סופרים' עולה 310,000 שקלים, ובמפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ושליטה מאחור, צג "8, מחוונים מוקרנים, ריפוד עור.
גרסת ההנעה הכפולה ברמת הגימור 'עלית' עולה 335,000 שקלים, וזו כוללת חישוקי "19, מחוונים מוקרנים, מערך מצלמות היקפי עם הקרנת תמונת נתיב במחוונים בזמן איתות, אוורור וזיכרונות למושבים הקדמיים.
מחיר הגרסה ההיברידית יקר ב-40,000 שקלים או 35,000 שקלים בהתאם לרמות הגימור (שהינן דומות אך לא זהות), מזה של גרסת הדיזל 2.2 ליטר ששווקה כאן עד כה.