הסקירה נעשתה על סמך בדיקה מתמשכת של לוחות הרכב המשומש. דגמים שהופיעו מספר פעמים ברמת המחירים המדוברת, הוכנסו לרשימה. ראוי לציין כי פערי המחירים יכולים להיות גדולים יחסית (באחוזים) גם בגלל פערים במצב הרכב, הן לטובה והן לרעה.
המכוניות אותן חיפשנו כאן סוננו לפי מספר פרמטרים; הן בנות עשר (מ-2013); נסעו עד 30% יותר מהנסועה השנתית מהקילומטרז' הממוצע לשנה, כלומר עד 200,000 ק"מ; המחיר הנדרש עד 11,000 שקלים, מתוך הנחה שהמוכר יסכים להורידה 10% למחיר של 10,000 שקלים.
חשוב לציין כי לפני קניית הרכב יש לבדוק אותו במכון, לברר היסטוריית טיפולים, לקבל ממוסך הערכת מחיר ליישור קו. כאמור, חלק זה של הסקירה מוקדש לדגמי סופרמיני, משפחתיות קטנות ומשפחתיות קומפקטיות עם תיבה אוטומטית.
יצוין כי הדגמים כאן נבחנו במבחני בטיחות של יורו NCAP, אחדים גם במבחנים אמריקאים, אך הציון אינו מובא מכיוון שהוא אינו תקף כיום (ומזה שנים). בנוסף לדגמים המדוברים אמורה להיות בקרת יציבות (ESP), מערכת שנדרשה על-פי חוק.
שברולט סוניק (2013-2014)
שברולט סוניק נחתה בישראל ב-2011 ועברה מתיחת פנים ב-2013 כך שרצוי לברר אם הדגם המוצע משנה זו הוא טרום או אחרי מתיחת הפנים, בה שופרו התיבה האוטומטית והמתלים). בישראל הוצעו 3 מנועים: 1.4 ליטר 100 כ"ס; 1.6 ליטר 115 כ"ס, 1.4 ליטר טורבו, 140 כ"ס (מינואר 2014), לכולם תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. במחיר המדובר, הגרסה היא 1.6 ליטר (שיווקה פסק ב-2015).רוב הדגמים המוצעים למכירה הם ברמת הגימור המפוארת 'LTZ' עם מפרט אבזור מרשים (לזמנו ולמחירו) הכולל בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' מקורית, שליטה על המערכת מההגה וחישוקים קלים, חלקם גם עם גג שמש ומערכת מיי-לינק - מערכת שמע ובידור מבוססת צג מגע.
פיג'ו 301 / סיטרואן אליזה (2013-2015)
דגם זהה זה של שני המותגים של PSA דאז היה משפחתית קטנה במבנה סדאן שנוצרה עבור שווקים מתפתחים. הרכב שווק עם מנוע 1.2 ליטר שייצר 72 כ"ס צנועים (82 כ"ס, מאוגוסט 2015) ושודך לתיבה ידנית עם 5 הילוכים ועם מנוע 1.6 ליטר הוותיק שהפיק 115 כ"ס ושודך לתיבה אוטומטית ותיקה לא פחות עם 4 הילוכים.בתחילת שנת 2014 הצטרפה להיצע תיבה רובוטית בגרסת 1.2 ליטר. ההבדלים בין שני הדגמים הנ"ל קוסמטיים בלבד וקטנים.
ניתן להשיג את הפיג'ו 301 והסיטרואן אליזה הנ"ל במחיר המטרה, אך זה המבוקש נע בין 12,000 שקלים ל-13,000 שקלים.
פורד פוקוס 1.6 ליטר סטיישן (2013)
הדור השלישי של פורד פוקוס הגיע לישראל ב-2011 והוצע בגרסאות האצ'בק, סדאן וסטיישן, בשלוש רמות הספק (125-180 כ"ס) וכמספר הזה של רמות גימור.גרסה נפוצה ביותר היא הסטיישן עם מנוע 1.6 ליטר 125 כ"ס, שהייתה גם יעילה מאוד, ומוצעת כיום במחיר המטרה שלנו. פוקוס, אגב, היה הדגם הנמכר בישראל ב-2013. עם זאת, מחירה כיום נמוך מכיוון שהתיבה הדו-מצמדית הייתה מאוד לא אמינה; כתוצאה מכך, הוארכה האחריות לתיבה ל-5 שנים/160,000 ק"מ, ובהמשך נמצא פתרון קבוע לבעיות שלה.
עם קנייה, יש לברר את הסטטוס של התיבה הדו-מצמדית; אם זו לאחר החידוש הנ"ל, ניתן לקנות. אם לא – אז לא.
שברולט קרוז (2013-2014)
שברולט קרוז כאן מ-2009, וזו הרשימה בזמנו עם נוכחות בולטת, מרחב ואבזור רב. בתחילת 2013 עברה קרוז מתיחת פנים במסגרתה עודכנה תיבת ההילוכים. באותה שנה החל שיווק גרסאות האצ'בק (עם מנוע 1.6 ל') וסטיישן (עם מנוע 1.8 ל'). מ-2015 שווקה הקרוז רק עם מנוע הטורבו 1.4 ליטר.הגרסה אותה ניתן סביב מחיר המטרה, היא 1.6 ליטר 124 כ"ס. הדבר חשוב, מכיוון שיש לה יתרון על קודמתה לפני מתיחת הפנים (עם 112 כ"ס) שהייתה לא אמינה. קרוז הייתה מאוד פופולרית כרכב ליסינג, ויש לכך ביטוי בהיצע גדול יחסית ובמחיר נמוך יחסית.