והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות האצ'בק' היא – אופל אסטרה.
בשנה החולפת נחת בישראל אופל אסטרה החדשה, אך מדובר בהרבה יותר מ"עוד" דור לאסטרה. האסטרה החדשה היא אולי הביטוי המרשים ביטוי לפועלה של היצרנית תחת קבוצת 'סטלנטיס', וכנראה שמדובר באסטרה הטובה ביותר מאז ומעולם.
ראשית ישנו העיצוב – באופל משקיעים בשנים האחרונות ברענון קו העיצוב של הדגמים וזה ניכר. במקום האסטרות ה"אפורות" של העבר, הפעם יש לנו עסק עם מכונית מעוצבת למשעי. הקווים חדים, הפרופורציות מעניקות לה יציבה דינאמית, החישוקים נאים ולכאן היא מגיעה בגימור 'GS-ליין' שמוסיף המון להופעה. ובאופל לא הסתפקו רק בעיצוב עצמו אלא מציעים גם מגוון רחב של צבעי מרכב נועזים ומרגשים. האסטרה הזו נראית אחרת, וזה מצוין.
גם סביבת הנהג מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לדור היוצא. גם כאן שולטין קווים נקיים וישירים והתוצאה הרמונית למראה. יש ריפודים ודיפונים נאים ואיכותיים, שני מסכי 10 אינץ' מוצלחים המשתלבים היטב בעיצוב והתחושה הכללית נעימה ואיכותית. ואנחנו חייבים לציין לחיוב את הנדסת האנוש – למרות המופע המתקדם בסך הכל תפעול המערכות השונות נוח מהמקובל כיום.
ואנחנו חייבים להקדיש כמה מילים למושבים עצמם. בעת ההשקה באופל דיווחו כי השקיעו רבות בתכנון המושבים מלפנים והיו גאים בתוצאות. הצהרות זה יפה, אבל צריך לבדוק איך הדברים בשטח באמת. ואכן, במבחן הדרכים שערכנו לאסטרה גילינו מושבים מוצלחים במיוחד, מהטובים ביותר שבנמצא בסגמנט ובכלל. תנוחת הנהיגה הנמוכה והספורטיבית היא רק בונוס מבחינתנו.
על כל התכונות הטובות האלה אסטרה מוסיפה גם איכויות דינאמיות מן המעלה הראשונה. כיול המתלים מוצלח, משלב ומאזן היטב בין נוחות נאותה לריסון טוב של המרכב והיכולת הדינאמית בכביש המפותל גבוהה, והאסטרה אפילו מהנה. כל זה לא על חשבון איכות נסיעה גבוהה – מדובר באחת המכוניות השקטות והמעודנות בסגמנט.
לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, אופל אסטרה היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות האצ'בק'.