האחת הינה גרסת הביצועים (534 כ"ס, 67.3 קג"מ) המאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות; השנייה היא גרסה ארוכת טווח (514 כ"ס, 50.3 קג"מ), מאיצה ל-100 קמ"ש "רק" ב-5 שניות, וטווח הנסיעה המוצהר שלה הוא 513 ק"מ.
טסלה מודל Y כבר נבחן אצלנו בעבר, אם כי בגרסת ההנעה הכפולה. תוכלו לקרוא מה דעתנו עליו כאן ותוכלו לצפות בסרטון שהכנו, כאן.
הצעה חדשה
כעת מציעה טסלה את רכב הפנאי החשמלי הזה בישראל גם עם מנוע אחד והנעה אחורית בלבד, מה שעושה אותה לגרסת הכניסה של הדגם. התפוקה וההספק מופחתים – 300 כ"ס וכ-42 קג"מ – ומשך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ארוך יותר, 6.9 שניות.לסוללה אנרגיה של 57.5 קוט"ש, הטווח המוצהר קטן יותר ועומד על 455 ק"מ, והספק הטעינה המהירה ב-DC הוא 170 ק"ו.
וכן, המחיר מופחת – 224,000 שקלים.
מחיר זה עושה את טסלה מודל Y בגרסה זו לרכב תחרותי ביותר בסגמנט (רכב פנאי בגודל בינוני) עם ביצועים וטווח טובים מאוד שיאתגרו את המובילים הנוכחיים בשוק.