האחת הינה גרסת הביצועים (534 כ"ס, 67.3 קג"מ) המאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות; השנייה היא גרסה ארוכת טווח (514 כ"ס, 50.3 קג"מ), מאיצה ל-100 קמ"ש "רק" ב-5 שניות, וטווח הנסיעה המוצהר שלה הוא 513 ק"מ.
טסלה מודל Y כבר נבחן אצלנו בעבר, אם כי בגרסת ההנעה הכפולה. תוכלו לקרוא מה דעתנו עליו כאן ותוכלו לצפות בסרטון שהכנו, כאן.
![טסלה מודל Y הנעה אחורית](https://images.auto.co.il/Attachment/Gallery/245301/1671973/Screenshot_9.jpg?width=651&format=webp)
הצעה חדשה
כעת מציעה טסלה את רכב הפנאי החשמלי הזה בישראל גם עם מנוע אחד והנעה אחורית בלבד, מה שעושה אותה לגרסת הכניסה של הדגם. התפוקה וההספק מופחתים – 300 כ"ס וכ-42 קג"מ – ומשך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ארוך יותר, 6.9 שניות.לסוללה אנרגיה של 57.5 קוט"ש, הטווח המוצהר קטן יותר ועומד על 455 ק"מ, והספק הטעינה המהירה ב-DC הוא 170 ק"ו.
וכן, המחיר מופחת – 224,000 שקלים.
מחיר זה עושה את טסלה מודל Y בגרסה זו לרכב תחרותי ביותר בסגמנט (רכב פנאי בגודל בינוני) עם ביצועים וטווח טובים מאוד שיאתגרו את המובילים הנוכחיים בשוק.
![טסלה מודל Y](https://images.auto.co.il/Attachment/Gallery/245301/1671984/Screenshot_14.jpg?width=651&format=webp)