טסלה מודל Y הוצג ב-2019 ומשווק בעולם מאז 2020. אלינו הגיע רכב הפנאי החשמלי בגודל בינוני החולק רצפה ומכלולים עם מודל 3, רק שנתיים מאוחר יותר. מאז החל שיווקו בישראל, הוצע מודל Y בשתי גרסאות, בכל אחת שני מנועים, הנעה כפולה וסוללה של 75 קוט"ש. 

האחת הינה גרסת הביצועים (534 כ"ס, 67.3 קג"מ) המאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות; השנייה היא גרסה ארוכת טווח (514 כ"ס, 50.3 קג"מ), מאיצה ל-100 קמ"ש "רק" ב-5 שניות, וטווח הנסיעה המוצהר שלה הוא 513 ק"מ.

טסלה מודל Y כבר נבחן אצלנו בעבר, אם כי בגרסת ההנעה הכפולה. תוכלו לקרוא מה דעתנו עליו כאן ותוכלו לצפות בסרטון שהכנו, כאן.

טסלה מודל Y הנעה אחורית
צילום: עזרא רפאל
 

הצעה חדשה

כעת מציעה טסלה את רכב הפנאי החשמלי הזה בישראל גם עם מנוע אחד והנעה אחורית בלבד, מה שעושה אותה לגרסת הכניסה של הדגם. התפוקה וההספק מופחתים – 300 כ"ס וכ-42 קג"מ – ומשך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ארוך יותר, 6.9 שניות.

לסוללה אנרגיה של 57.5 קוט"ש, הטווח המוצהר קטן יותר ועומד על 455 ק"מ, והספק הטעינה המהירה ב-DC הוא 170 ק"ו. 

וכן, המחיר מופחת – 224,000 שקלים.

מחיר זה עושה את טסלה מודל Y בגרסה זו לרכב תחרותי ביותר בסגמנט (רכב פנאי בגודל בינוני) עם ביצועים וטווח טובים מאוד שיאתגרו את המובילים הנוכחיים בשוק.

טסלה מודל Y
צילום: עזרא רפאל