לעומת זאת, אם תשאלו את אותו טהרן נודניק (מודה באשמה) מה דעתו על מכונית-על לשטח, הוא יתחיל להזיל ריר ולספר לכם על לנצ'יה סטראטוס ועל פורשה 959 דקאר - למרות שברעיון הזה יש עוד פחות היגיון מאשר ברכב פנאי דינאמי.
בשנים האחרונות הקונספט הזה תופס יותר ויותר תאוצה, ואנו עדים לפריחה מטורפת של גרסאות "ספארי" לפורשה 911 שנבנות על ידי סדנאות קטנות ובאופן עצמאי. הטרנד הזה לא נעלם כמובן מעיני היצרנים, שהבינו שיש כאן עוד תת-נישה עם פוטנציאל מסחרי - וכמעט באותו זמן זכינו לגרסת 'דקאר' לפורשה 911 ולגרסת שטח ללמבורגיני הוראקן.
כעת אנו מתבשרים שגם פורד רוצה נתח מהעוגה, ומתכננת להציג גרסת ראפטור מכוונת שטח למוסטנג הספורטיבית. על פי דיווח של מגזין Car and Driver האמריקאי, בשל ההצלחה האדירה של גרסאות השטח הקרביות הללו למהנדסי פורד יש "דפוס חשיבה שגורס שצריך להציג גרסת ראפטור לכל דגם אפשרי" - וזה כולל את הדור השביעי של המוסטנג שהוצג בספטמבר האחרון.
לטענת המגזין, גרסת ראפטור של מכונית הפוני תוצג לקראת 2026 ותכלול מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר המפתח 500 כוחות סוס - בשידוך להנעה כפולה, עם דיפרנציאל מרכזי בשליטה אלקטרונית, לראשונה במוסטנג קופה. בשל אילוצי מכאניקה לא צפויה אופציה לתיבה ידנית, וגם לא תיבת העברה עם הילוך-כוח, אבל מוסטנג ראפטור R עם מנוע 5.2 ליטר מוגדש בהספק של 700-פלוס כ"ס "יגיע מתישהו מאוחר יותר".
כרגע עניין המוסטנג לשטח הוא בגדר שמועה בלבד, והמגזין אינו מצטט מקורות כלשהם - אך קרוב לוודאי שאין עשן בלי אש; קאר אנד דרייבר הוא מגזין מכובד, עם קשרים ארוכי שנים בתעשיית הרכב האמריקאית, והוא אינו נוטה לפרסם מידע לא מבוסס.
לדברי המגזין, אם פורד אכן תציע גרסת ראפטור למוסטנג, היא תוצע כמהדורה מוגבלת במחיר שיחל בסביבות 90,000 דולר בארה"ב, בעוד שראפטור R המוגדש ישווק בכ-110,000 אלף דולר. נתונים מאוד ספציפיים לדגם שקיומו הוא כביכול בגדר ספקולציה בלבד...