לפי יורו NCAP, היכולת האוטונומית שיש לדגמי המכוניות כיום אינה מאפשרת כי אלה ינועו בדרכים באופן עצמוני, אבל אותן "מערכות עזר לנהג תומכות כבר כעת בבטיחות הנהגים".
ארגון יורו NCAP, שנוסד במחצית שנות התשעים, עורך מאז 1996 מבחני בטיחות למכוניות. עד סוף העשור הראשון של המאה, התמקדו המבחנים בריסוק רכב ובבטיחות הפסיבית שהעניק למבוגרים ולילדים. מאז נוספו קטגוריות בחינה להולכי רגל ולמערכות בטיחות.
ב-2020 החל הארגון לבחון באופן מעשית את מערכות הבטיחות המתקדמות. עד כה נערכו שלושה מבחנים כאלה – באוקטובר 2020, נובמבר 2021 ובמאי 2022.
הציונים ואופן הצגתם שונים מהמוכר. ארבעה ריבועים לציון הגבוה ביותר, אחת לנמוך, וציונים מילוליים בצמוד: 'טוב מאוד', 'טוב', 'בינוני', 'בסיסי'. במבחן נבחנים שני מרכיבים עיקריים – יכולת סיוע, גיבוי המערכת – והציון שהשיגו מוצג באחוזים.
עד כה (כולל מבחן זה) נבחנו עשרים וחמישה דגמים, שישה מהם קיבלו 'טוב מאוד'.
התוצאות של המבחן הנוכחי מובאות כאן בסדר יורד, מהטוב ביותר.