ב.מ.וו XM נחשף כרכב תצוגה בסוף 2021 והוצג רשמית ב-2022. כעולה מסימול הדגם, זהו דגם מיוחד עבור היצרן הבווארי. XM הוא רכב ראשון מאז M1 שעל פיתוחו הופקדה חטיבה M, חטיבת הביצועים של ב.מ.וו, והוא גם הרכב ההיברידי-נטען הראשון שלה.
אותה M1 הייתה מכונית-על עם מנוע מרכזי שעוצבה על-יד ג'וג'ארו, פותחה בשיתוף עם למבורגיני, ויוצרה בשנים 1978-1981 בהיקף של 453 יחידות. זו הייתה גם מכונית העל היחידה שב.מ.וו ייצרה.
ב.מ.וו XM הוא משהו שונה לגמרי – והעיצוב הבוטה במיוחד הוא ביטוי לכך. דגם הפנאי הגדול הזה מבוסס על רצפת CLAR ובסיס הגלגלים שלו 310.5 ס"מ, כמו ב-X7. אורכו של הרכב 511 ס"מ, רוחבו 201 ס"מ וגובהו 176 ס"מ, כך שהוא קצר ונמוך ב-4 ס"מ מדגם הפנאי הענק של ב.מ.וו. והוא גם כבד: משקלו 2785 ק"ג.
השינוי הגדול ביחס לדגמי M הוא בהטמעתה לראשונה של יחידה היברידית-נטענת. מנוע הבעירה הפנימית הוא הטורבו-בנזין 4.4 ליטר V8 המוכר של ב.מ.וו, המייצר כאן 489 כ"ס ו-68.3 קג"מ. חובר אליו מנוע חשמלי המורכב בתיבה האוטומטית וזה מייצר 197 כ"ס ו-28.6 קג"מ והתפוקה המשולבת היא 653 כ"ס ו-81.57 קג"מ. התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה. כל אלה מסדרים ל-XM הזה האצה של 4.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש והמהירות המוגבלת היא 250 קמ"ש.
לרכב סוללה של 25.7 קוט"ש (29.5 קוט"ש ברוטו), והטווח החשמלי המוצהר הוא 83 ק"מ.
במפרט הטכני: היגוי אחורי, מייצבים אקטיביים, בולמים אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בלמים M, מערכת בלימה ייחודית, ולרשות הנהג אפשרויות רבות למצבי נהיגה. מפרט הבטיחות הוא המתקדם ביותר שיש לב.מ.וו.
בסביבת הנהג ובתא הנוסעים, כך אנשי חטיבה M, איכות החומרים ורמת האבזור הן ברמות הגבוהות ביותר שמציע המותג.
ב.מ.וו XM מוצע ברמת גימור אחת, 'אולטימייט' ובמפרט שלה, בין השאר, תאורת לד מטריקס, חישוקי "23, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים הכוללים גם חימום ואוורור, צג "14.9, מחוונים מוקרנים ותצוגה עילית, בקרת אקלים ארבעה-אזורית.
מחיר ב.מ.וו XM הוא 1,350,000 שקלים.
כאן יצוין כי ב.מ.וו הציגה לא מכבר את גרסת 'רד לייבל' של דגם זה שעיצובה בוטה אף יותר, וגם הנתונים והביצועים יותר: לזו 750 כ"ס ו-102 קג"מ והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. האם גם היא תגיע לכאן? ימים יגידו.