מבחינה חיצונית, לקסוס התאימה את עצמה למגמת הרטרו של השנים האחרונות, והציגה עיצוב רבוע וקשוח - שונה מאוד מהחדות המסותתת המאפיינת את שאר דגמיה. בפרופיל, ה-GX החדש מאזכר אפילו את טויוטה לנד קרוזר מסדרה 70 של שנות השמונים.
בהשוואה לקודמו, לקסוס GX 2024 ארוך ב-7 ס"מ (500.5 ס"מ בסך הכל) ורחב ב-9.5 ס"מ (211.7 ס"מ, כולל מראות), בעוד שבסיס הגלגלים התארך ב-6 ס"מ (ל-285 ס"מ).
ה-GX יוצע בשש רמות גימור, שתיים מהן חדשות ומכוונות שטח: Overtrail ו-Overtrail+. רמות גימור אלו יכללו צמיגי שטח בגודל 33 אינץ' על חישוקי 18 אינץ' כסטנדרט, ובהתאם, בתי גלגלים מנופחים ומיגוני גחון תקניים. עוד יכללו במפרט דיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית ומערכת המתלים E-KDSS, הכוללת מוטות מייצבים מתנתקים לשיפור העבירות בשטח טכני. יש גם שלל מערכות לנהיגת שטח כסטנדרט, כולל בורר מצבי נהיגה (MTS), בקרת זחילה, בקרת סיוע בירידה (DAC), ומסך עם תצוגות תוואי תלת-ממדיות.
רמת הגימור הבכירה מבין השתיים, Overtrail+, זוכה גם לזוג מושבים קדמיים תומכים יותר, המיועדים ל"נוחות אופטימלית בשטח" ומציעים עיסוי ואפשרויות כוונון נוספות למושב הנהג.
אגף יחידות הכוח נפרד ממנוע ה-V8 לטובת V6 כפול מגדשים בנפח 3.4 ליטר, המנפק 354 כ"ס ו-66.2 קג"מ, שהם 45 כ"ס ו-4.7 קג"מ יותר מה-V8 הישן. נכון לעתה זהו המנוע היחיד בהיצע, אבל לקסוס מבטיחה שמערכת הנעה היברידית תוצג בעתיד הקרוב.
מנוע ה-V6 משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית, ומציע יכולת גרירה של עד 3629 ק"ג - שיפור של כ-500 ק"ג ביחס לעבר. הנעה כפולה במשרה מלאה מגיעה תקנית כפי שהייתה תמיד, וישנו דיפרנציאל טורסן מרכזי מוגבל החלקה. בנוסף, תיבת ההעברה המשופרת מבטיחה שגם המעבר להילוך כוח יהיה מהיר מבעבר.
כמובן שגם תא הנוסעים זכה לרמונט כללי, ומאזכר את ה-RX וה-LM החדשים. פתחי האוורור המרכזיים הוזזו נמוך יותר בדשבורד כדי להכיל מסך מרכזי בגודל 14 אינץ' עם ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים. לשמחתנו, עדיין קיימים כפתורים פיזיים לבקרת האקלים ולמערכת השמע, לצד פקדים ייעודיים למאפייני השטח הממוקמים ליד בורר ההילוכים.
ה-GX יציע כסטנדרט שבעה מושבים, אלא אם כן תבחרו במושבי קפטן בשורה השנייה - ואז הוא יוגבל לשישה מושבים. ניתן להזיז את השורה השלישית באופן חשמלי, וניתן להיכנס אליה באמצעות קיפול המושב המרכזי בלחיצת כפתור אחת. למרות שיש מקום לשבעה, תמצאו בתא הנוסעים עד 12 מחזיקי כוסות, 6 שקעי טעינה ושקע 120V להפעלת ציוד עזר.
לקסוס GX החדש יגיע לשווקים בתחילת 2024. מחירים טרם פורסמו. בחודשים הקרובים יוצג גם טויוטה לנד קרוזר פראדו החדש, שיחלוק את רוב מכלוליו עם ה-GX.