אנשי הונדה אומרים ש-CL500 מבוסס על CL72 – ועבור הונדה זה לא דבר של מה בכך. אותו CL72 – מנוע 250 סמ"ק, חד-צילינדר – היה ב-1962 האופנוע "הגדול" הראשון שהונדה החלה לייצר ולייצא באופן מסיבי לחו"ל. אם תרצו, החלוץ של ההצלחה הגדולה שהגיעה אחר כך.

שישים שנים אחרי אנחנו עם CL500, המשמר בסופו של דבר אותו שילוב של סקרמבלר וקסטום, ליצירת כלי נעים ונאה. 

כמה דברים עליו. אותו CL500 של עכשיו, שעיצובו מתקשר עם CL72 ההוא, משתמש במנוע המוכח עד מאוד של הונדה – 500 סמ"ק, 2 צילינדרים במקביל – כמו זה המותקן בשאר חבריו להקבצה: הנייקד CB-F; הקסטום CMX; הספורטיבי CBR-R; האדוונצ'ר CB-X. זה האחרון הוא אחד האופנועים הנמכרים בישראל כבר כמה שנים.

הונדה CL500 פנסים
צילום: החברים של קושמרו

ואכן, לדגם החדש הזה הרבה מרכיבים מפעם. הפנס העגול (הרטרואי!) בחזית מצויד בעצם בלד עכשווי, מפוחים רטרואים למתלים הקדמיים מכל טיפה מעוגל ועליו רפידות אחיזה לברכיים ולוח המחוונים העגול הוא בסיסי למדי ומונוכרומטי.

לדגם שבנדון שלדה צינורות פלדה חדשה במבנה יהלום, גלגל קדמי "19 המאפשר, עקרונית, גם רכיבת שטח "סקרמבלרית", וזוג מתלים מאחור – רטרו או סתם מיושן. 

הונדה CL500 צמיג
צילום: החברים של קושמרו

התרשמות ממנו. זה אופנוע שהמילה "ידידותי" היא השם האמצעי שלו. המושב נמוך מאוד (790 מ"מ) ומתאים גם לרוכבים שאינם רמי קומה, והוא נכון לכן גם לאלה שאינם ממש חזקים. כך שכל רוכב ירגיש בטוח להטות אותו על הצד בחנייה ולהזיז אותו ידנית בדחיפה. עם זאת, בגלל הז'אנר אליו הוא שייך הוא ממשיך בניג'וס של התנעה בצד אחד של הכלי ונעילת כידון בצד השני.

הונדה CL500 אגזוז
צילום: החברים של קושמרו

זהו כלי שבזכות מנוע המייצר מומנט יעיל ומצמד שתפעולו קל, יכול לנוע בעיר בקלות, מעניק תחושה של קטנוע, עושה בשמחה דרכים פרבריות ובין-עירוניות קצרות, וגם בלי מיגון רוח מאפשר להגיע בקלות למהירות המרבית בכביש 6, גם צפונה. כיול המתלים רך ביסודו, כך שנוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה סבירה בהחלט, כל עוד התשתית אינה שבורה ופגומה מדי. וכן, הוא לא נועד לעומס דינמי מאתגר.

בבזק. ובקיצור, CL500 הוא אופנוע מאוד "הונדאי" בתפעול ובר-גוניות שלו.

הונדה CL500 מתלים
צילום: החברים של קושמרו
 

הונדה CL500

מנוע 471 סמ"ק; 2 צילינדרים במקביל; קירור נוזל. הספק/סל"ד 46 כ"ס/8500 סל"ד, מומנט/סל"ד 4.4 קג"מ/6250 סל"ד. תמסורת 6 היל'; מצמד רב־דסקי רטוב; שרשרת שלדה צינורות פלדה. בסיס גלגלים 148.4 ס"מ. מרווח גחון 15.5 ס"מ. מתלה קדמי 41 מ"מ. מתלה אחורי 2 בולמים, 45 מ"מ בלם קדמי 1 דיסק, 31 ס"מ, 2 קליפרים. בלם אחורי דיסק, 24 ס"מ, 1 קליפר. צמיג קדמי 110/80-19, צמיג אחורי 150/70-17. גובה מושב 79.5 ס"מ. מכל דלק 12 ליטר. משקל רטוב 192 ק"ג. מחיר 47,780 שקלים. אחריות 24 חודשים.

הונדה CL500 N12
צילום: החברים של קושמרו