ב.מ.וו הודיעה כי היא תחזור לייצר את גרסת הסטיישן של ה-M5 הספורטיבית ב-2024, לאחר הפסקה של 14 שנים.
ב.מ.וו גם אישרה כי ה-
M5 החדשה תשתמש במערכת הנעה היברידית נטענת המשלבת את מנוע ה-V8 כפול מגדשי טורבו בנפח 4.4 ליטר עם מנוע חשמלי המותקן מאחור. השמועות טוענות להספק משולב של כ-750 כ"ס, דומה לגרסת לייבל רד של
XM שעושה שימוש ביחידת כוח זהה.
הכוח צפוי להיות מועבר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית. מידע נוסף ייחשף קרוב יותר למועד ההשקה.
צילום: ב.מ.וו
היסטוריה של תיור
ב.מ.וו M5 טורינג המקורית הושקה בשנת 1992 כגרסה פרקטית יותר של הדור השני (E34) לסופר סלון הגרמנית. הסטיישן לא חזרה בדור השלישי (E39), ככל הנראה בגלל אילוצים כספיים, אך ב.מ.וו בנתה אבטיפוס אחד לפני שהרעיון נגנז. הטורינג עשתה קאמבק בדור הרביעי (E60/E61), עם מנוע V10 ו-507 כ"ס צרחניים, ונמכרה במספר מוגבל (1009 יחידות) בשוק האירופאי בלבד. יש לשער כי בעקבות ההצלחה הגלובלית של ה-M3 טורינג הנוכחית, גם ה-M5 טורינג תהפוך למוצר גלובלי.
צילום: ב.מ.וו