זוהי מתיחת הפנים השנייה לדור הנוכחי של קיה פיקנטו – שהושקה ב-2017 וקיבלה את העדכון הראשון שלה ב-2020 – והיא נועדה להאריך את מחזור החיים של הדגם מעבר לאמצע העשור הזה, עד אשר תוחלף בדגם חשמלי.
מלפנים בולטת חזית רבועה עם פנים שטוחות ומכסה מנוע שנראה מעט גבוה מבעבר - בהשראת רכבי הפנאי של המותג - EV9, ספורטאז' ונירו החדשים. הפנסים הקדמיים ניצבים כעת בצורה אנכית והם מחוברים על ידי פס לד רוחבי, הכרוך בין הלוגו החדש של קיה לבין השבכה המשופצת.
בחלק האחורי בולטות יחידות תאורה חדשות, אליהן שוב מצטרף פס תאורה רוחבי. גם דלת המטען והפגוש זכו לעדכון, וברמת גימור GT ליין מצטרף אליהם דיפיוזר מגוחך, כנראה כדי לשפר את כוח ההצמדה בדרך למספרה. יש גם חישוקי 16 אינץ' בעיצוב מחודש ושני צבעים חיצוניים חדשים (גוונים של ירוק ואדום).
בתא הנוסעים השינויים מתמקדים בלוח מחוונים מוקרן חדש, אשר מחליף את שתי החוגות האנלוגיות. מסך המגע המרכזי בגודל 8 אינץ' עם ממשקי אפל קארפליי, אנדרואיד אוטו ומצלמת נסיעה לאחור נותר כשהיה, אך יציאות ה-USB עודכנו לשקעי ה-USB-C עדכניים.
בקוריאה מוצעים גם דיפוני דמוי-עור בצבע חום או ירוק כהה, במקום שחור - אך לא ברור אם אלו יוצעו גם בשווקי המערב.
הפיקנטו המעודכנת זוכה גם למערכות בטיחות משודרגות, כולל בלימת חירום אוטונומית מורחבת שמסוגלת לזהות כעת גם רוכבי אופניים ולמנוע התנגשויות בצמתים - לצד בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב ועמעום אורות אוטומטי.
חלק מהשדרוגים הללו התווספו משום שקיה מתעתדת להגיש את הפיקנטו למבחן ריסוק חוזר של NCAP, שכן ציון הדגם הנוכחי מ-2017 אמור לפוג בסוף השנה הנוכחית.
עם זאת - בשל קריטריוני בטיחות מחמירים יותר כיום - לא ברור אם הפיקנטו תוכל להשוות או להתעלות מעל ארבעת הכוכבים להם זכתה כאשר נבחנה במבחן הריסוק המקורי לפני שש שנים.
טרם פורסם אילו ממערכות הבטיחות המתקדמות הללו יוצעו בשווקים מערביים, אולם קיה אישרה שלא כולן יהיו סטנדרטיות בכל רמות הגימור.
היצע המנועים לא צפוי להשתנות, אך ניאלץ להמתין לחשיפת פרטים מלאים על הדגמים האירופאים בשבועות הקרובים.
קיה אישרה כי הפיקנטו המחודשת תגיע לאולמות תצוגה בעולם החל מהרבעון הרביעי של 2023.
המחירים צפויים להתייקר במעט, כאשר בקוריאה הדגם המעודכן יקר ב-7 עד 8 אחוזים מקודמו.