אודי ישראל החלה לשווק את e SQ8-טרון, הגרסה הספורטיבית של רכב הפנאי החשמלי. כידוע, דגם זה הושק במקורו ב-2018 כ-e-טרון, והיה הרכב החשמלי הראשון של אודי

בסוף 2022 עבר הדגם מתיחת פנים ויחד עמה שונה הסימול שלו ל-e Q8-טרון, זה מיובא כעת לישראל ונבחן כאן

גרסה S הספורטיבית הוצגה ב-2020, גם היא עברה מתיחת פנים משווקת כעת בישראל ורק במרכב 'ספורטבק' (פנאי-קופה).
 

שינויים

הגרסה הספורטיבית עברה אותו מערך שינויים כמו זו הרגילה. עיקר השינויים הם בהארכת טווח הנסיעה מ-385 ק"מ ל-442 ק"מ הודות להגדלת הסוללה מ-95 קוט"ש ל-114 קוט"ש ולשיפור במקדם הגרר מ-0.26 ל-0.24 (בספורטבק). בנוסף הספק הטעינה גדל מ-150 ל-170 קילוואט, 

מעבר לכך וכרגיל במתיחות פנים, שינויים בחזית – שבכה בוהקת ופגושים חדשים – וזו אגרסיבית יותר מאשר בגרסה הרגילה, חישוקי "21 וקליפרים אדומים. בתא הנוסעים ריפוד עור שונה וגם אותם חידושים כמו בדגם הרגיל.

אודי e SQ8-טרון סביבת נהג
צילום: אודי
 

בהשוואה אל

גרסת S שונה מגרסה 55 הרגילה בעיקר במנועים; לזו יש שלושה מנועים – אחד מלפנים ושניים מאחור – לעומת שניים ב-55. התפוקה ב-S היא 503 כ"ס בדחף (בוסט) ו-99.2 קג"מ (408 כ"ס ו-67.7 קג"מ ב-55). משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 4.5 שניות, 1.2 שניות פחות מאשר ב-55. בשעה שהסוללות זהות, הטווח קצר בהרבה; ב-55 ספורטבק הטווח הוא 524 ק"מ, 82 ק"מ יותר מאשר ב-S. ל-S קפיצי אוויר כמו ב-55 אך כיול המתלים והבולמים שונה.

אודי e SQ8-טרון
צילום: אודי
 

אבזור, מחירים

במפרט האבזור בין השאר: תאורת לד מטריקס אדפטיבית, חישוקי "21, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, סגירה רכה לדלתות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבי הספורט הקדמיים, מערכת שמע של B&O (16 רמקולים). במפרט הבטיחות גם מערכת למניעת תאונה בצומת.

מחיר אודי e SQ8-טרון החל מ-719,000 שקלים, בשעה שמחירה גרסה 55 הוא 620,000 שקלים.

אודי e SQ8-טרון מחיר
צילום: אודי