קאן-אם מאבריק R החדש: הפרטים
הדור החדש של קאן-אם מאבריק R מצויד בשלדה חדשה לגמרי, כך קאן-אם, בעלת מבנה V ייחודי המציעה קשיחות עמידות מבנית טובים מבעבר. מעבר לקשיחות, מבנה השלדה החדש אמור להפחית עומס בנקודות החיבור וההברגה – המתלים, למשל. בקאן-אם מציינים בגאווה מפסק סרנים של 195.5 ס"מ מלפנים ובסיס גלגלים של 274 ס"מ ליציבות משופרת.על שמירת הקשר עם הקרקע אמונים בולמי פוקס פודיום 2.5 ו-3.0 מדור 3 הניתנים לכוונון ומאפשרים טווח תנועה של 63.5 ס"מ למתלה הקדמי ועד 66 ס"מ למתלה מאחור. מרווח הגחון עומד על 43 ס"מ. צמיגי שקט בקוטר 32 אינץ' עוטפים חישוקי בידלוק בקוטר 16 אינץ'. הבלמים אדירים גם הם בהתחשב בגודל הכלי – דיסקים בקוטר 265 מ"מ מלפנים ו-255 מ"מ מאחור.
בלב המכונה ישנו המנוע העדכני של 'רוטקס' המכונה 999T. לאור שמו לא תופתעו לגלות שנפחו עומד על 999 סמ"ק (3 ציל') והוא מוגדש טורבו ומעמיד לרשות הנהג לא פחות מ-240 כ"ס. עוד בקאן-אם מציינים תכנון חדש לפתחי היניקה המבטיח גישה נוחה יותר בשעת תחזוקה ותיקונים.
לראשונה, מאבריק מוצע עם תיבה רובוטית דו-מצמדית חדשה בעלת שבעה יחסי העברה. התיבה תאפשר תפעול ידני באמצעות משוטים מאחורי גלגל ההגה או מצב אוטומטי. בנוסף, ישנן שלוש מפות ניהול – רגיל, ספורט וספורט+ – אשר ישפיעו על תגובות התיבה והמנוע. במצב הרגיל התגובות מעודנות יותר והתיבה תעביר הילוכים ב-3,500-4,500 סל"ד. מצב 'ספורט' יחדד את תגובות המצערת והעברות ההילוכים יתבצעו בכ-8,500 סל"ד. מצב ספורט+ יחדד את התגובות עוד יותר ויכניס לפעולה את מערכת 'תגובה מתקדמת' השומרת על לחץ גדישה גבוה בעת מעבר הילוכים והורדת רגל מהגז.
קצת נוחות, בקרוב בישראל
מעבר לביצועים וליכולת בשבילים בקאן-אם מציינים גם כי חשבו על הנוחות של הנהג והנוסעים. מאבריק X יציע הנדסת אנוש טובה מבעבר ומרחב מחיה נעים יותר. במרכז יהיה כעת מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' אשר יציג את נתוני הנסיעה, מערכת הניווט, קישוריות לטלפון ומערכת מולטימדיה ועוד.השיווק בישראל צפוי להתחיל כבר בשבועות הקרובים, מתישהו בתחילת חודש ספטמבר.