השינויים שרואים מבחוץ ומבפנים
ראשית עיצובה החיצוני זכה לרענון מתבקש. בחזית השינויים כוללים פגוש שעוצב מחדש ויחידות תאורה חדשות לגמרי בעלות מבנה צר ומחודד יותר ותאורת יום חדשה. מהצד המופע דומה מאוד לזה של מודל 3 היוצאת אך ניתן להבחין בחישוקים בעיצוב חדש בגודל 18 אינץ' כסטנדרט או 19 אינץ' בתוספת תשלום. מאחור שינויים דומים לאלה שנעשו מלפנים – פגוש ויחידות תאורה חדשים, אלה האחרונות במבנה שלם ולא מפוצל כבעבר. מעבר לכך ישנם שני צבעים חדשים למרכב: אדום 'אולטרה' ואפור 'חמקן' – 13,000 שקלים כל אחד.בסביבת הנהג והנוסעים נעשו שינויים משמעותיים יותר. המבנה הכללי נותר כשהיה – ללא לוח מחוונים ועם מסך 15.4 אינץ' בולט במרכז (אותו גודל, מסגרת דקה יותר) – אך מעבר לכך לא מעט שונה ביחס לעבר עם השראה ברורה מדגמי S ו-X הבכירים.
מול הנהג ישנו גלגל הגה חדש ונטול ידיות לחלוטין – האיתות עבר ופקדים נוספים(אורות, ניקוי שמשה ועוד) עברו לגלגל עצמו והעברת ההילוכים מתבצעת כעת מהמסך. המושבים משופרים, כך טסלה, והם מציעים כעת כסטנדרט אוורור מלפנים. מערכת המיזוג עדיין נשלטת דרך המסך אך היא מהדור החדש ומאפשרת שליטה מדויקת והפרדה ברורה יותר בין הנהג לנוסע. מערכת השמע שודרגה וכוללת כעת עד 17 רמקולים (בהתאם לגרסה) במקום 14 "בלבד" בעבר.
הקונסולה המרכזית זוכה לעיצוב מחודש הכולל מחזיקי כוסות עם כיסוי חדש בגימור אלומיניום ושקע טעינה מסוג USB-C עם הספק של עד 65W מצטרף אל שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי המוכרים. בטסלה מדווחים על שימוש בחומרים איכותיים יותר ושיפור בהרכבה. לצד זאת שילבה טסלה תאורת אווירה מנימליסטית לרוחב תא הנוסעים הניתנת להתאמה אישית.
בטסלה מדחווים כי שיפרו את בידוד הרעשים באמצעות שימוש בדיפונים סופגי רעשים, שימוש נרחב יותר בזגוגיות כפולות, בחירה בצמיגים שקטים, תותבי מתלה שונים ועוד.
מאחור המופע ברוח השינויים שנעשנו מלפנים – דיפונים, תאורת אווירה ועוד. במרכז נוסף כעת מסך חדש בגודל 8 אינץ' המאפשר שליטה על המיזוג, מוזיקה, צפייה בסרטים ועוד.
השינויים שלא רואים
בצד הטכני השינויים כוללים בעיקר מערך מתלים משודרג המבטיח פעולת חלקה ונעימה יותר ושיפור בנוחות הנסיעה תוך כדי הפחתת רעשים, כך טסלה.כהרגלה, טסלה לא מפרטת ממש על יחידות ההנעה אך אלא ככל הנראה נותרו ללא שינוי משמעותי במתיחת הפנים. גרסת ההנעה האחורית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ומבטיחה כעת טווח מירבי של עד 513 ק"מ ואילה גרסת הטווח הארוך מסוגלת ל-4.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-629 ק"מ מירביים. השיפור הקל בנתוני הטווח – תוספת של 22 ק"מ ו-28 ק"מ בהתאמה – מגיעה ככל הנראה תודות לשיפור בנתון הגרר שירד ל-0.219 בלבד (0.23 בעבר). פרטים על גרסת הביצועים טרם פורסמו.
בטסלה מציינים כי הדגם המחודש זוכה גם לשיפור בבטיחות אך לא ממש מרחיבים על כך. בהתאם לא ברור בשלב זה האם מודל 3 המחודשת מגיעה עם "חומרה 4" העדכנית יותר והאם היא זוכה למערך חניה משופר והיקפי, למשל.
שיווק הדגם בעולם ובישראל החל היום וטסלה מודל 3 המחודשת כבר זמינה להזמנה באתר היצרנית.
מחירה בישראל נקבע על 205,630 שקלים בגרסת ההנעה האחורית – עליה של כ-13,000 שקלים ביחס לדגם היוצא. מחיר גרסת הטווח הארוך עומד כעת על 242,767 שקלים – עלייה מתונה יותר של כ-3,700 שקלים בלבד.