מיני קאנטרימן השלישי, הפרטים
הדור השלישי של מיני קאנטרימן (דור ראשון ב-2010) עשה צעד דומה לזה של אחיו איתו הוא חולק את הפלטפורמה: ב.מ.וו X1. למעשה הוא גם ייוצר לצידו במפעל היצרנית בלייפציג, כפי שדיווחנו בעבר. זה יהיה הרכב הראשון של מיני אשר ייוצר כולו בגרמניה.למרות שימוש בפלטפורמה עדכנית של הדור היוצא (שני, הוצג ב-2017) הדור השלישי מציג צמיחה משמעותית במימדים. הרכב החדש ארוך ב-13 ס"מ מקודמו וגבוה ב-6 ס"מ עם 443 ס"מ ו-161 ס"מ בהתאמה. בסיס הגלגלים צמח גם הוא – 2 ס"מ נוספו לסך של 269 ס"מ. לתא המטען נפח של 460 ל' – תוספת של 10 ל' ו-55 ל' ביחס לגרסאות הבנזין וההיברידית-נטענת של הדור היוצא.
המימדים הנדיבים יותר באים לידי ביטוי בהופעה לה פרופורציות שונות – במיוחד בחלקו האחורי, שם ישנו סרח עודף בולט מבעבר המאכלס תא מטען נדיב יותר. במיני ניסו להעניק לקאנטרימן החדש מראה מגודל יותר במטרה לייצר רושם של רכב יותר גדול וחסון אך במקביל ניסו גם להתחבר לקווים המודרניים יותר שמוצגים במיני החדשה ולשיפור נתון הגרר – 0.26, לא רע לרכב פנאי. תומס זווישר, האחראי לעיצוב חיצוני במיני, הסביר: "זו פעם ראשונה שהרכב הזה יכול באמת למלא תפקיד משפחתי, ולכן יצרנו למראה אופי יותר מגודל. כן, היה יותר מאתגר לעצב אותו מאשר את הקופר הרגילה."
בסביבת הנהג ממשיך הקו המינימליסטי שהוצג במקביל גם עם המיני החדשה והחשמלית. זה אומר שגם כאן ישנו אותו צג עגול וחדש בקוטר 24 ס"מ שמשרת את מערך המולטימדיה והמידע וכולל גם חלק מנתוני הנסיעה, וגם כאן מדובר במופע נעים לעין ומודרני למדי. פחות אהבנו את החומרים מהם עשויים הדיפונים – במיני השתמשו בחומרים ממוחזרים אבל התחושה אינה איכותית במיוחד.
לראשונה בתולדות הדגם, ובדומה ל-X1 החדש עליו הוא מבוסס, מיני תציע את קאנטרימן כעת גם בהנעה חשמלית לגמרי. קאנטרימן נחשף תחילה בהנעה זו ובמיני מעריכים שזו צפויה לתפוש את עיקר תשומת הלב. בהמשך יוצגו גרסאות עם מנועי הבנזין המוכרים – 1.5 ל', 2.0 ל' – אך לפחות בשלב זה לא צפויה גרסה היברידית-נטענת.
מיני קאנטרימן החשמלי יוצע בשתי גרסאות – למנוע יחיד (הנעה קדמית) המייצר 204 כ"ס ו-25.5 קג"מ או לשני מנועים (הנעה כפולה) שמייצרים יחד 313 כ"ס ו-41.2 קג"מ. אגב, הגרסה האחרונה הופכת את הקאנטרימן לרכב החשמלי הראשון של מיני עם הנעה כפולה. בכל מקרה, לשתי הגרסאות סוללת 66.5 קוט"ש והטווח עומד על 462 ק"מ בהנעה קדמית או 433 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה.
במיני יותר מרמזו במסגרת אירוע החשיפה שגרסת הייצור של אייסמן קונספט צפויה לראות אור בזמן הקרוב, וזו תיכנס במרווח שבין הקופר הקטנה לקאנטרימן שגדל במידותיו. בכל מקרה, מיני קאנטרימן החדש צפוי להגיע לישראל במהלך שנת 2024.