איך שהוא נראה
הדגם החדש של דיאבל, 'שטן' בניב אנשי בולוניה, הוא אופנוע יפה באופן יוצא דופן – מעוצב להפליא והפריטים העושים אותו מוקפדים עד הקצה. זהו מצרף ייחודי של פלדה, אלומיניום ופלסטיק שפשוט עושה משהו לנפש. לפני שנדבר על יכולת התנועה שלו נתייחס למה שפעם אמרו פעם על האיטלקים – "קודם תעשה שזה ייראה יפה", וכאן לקחו את זה לקצה.כל פרט המרכיב את דיאבל יוצר עונג – כונסי האוויר העצומים והחדשים שבחזית שמתכתבים עם הפנס היפיוף שמפריד ביניהם; ארבעת המפלטים הקצוצים שכאילו נתלשו מאיזה עוגב של להקת רוק כבד (והגיע הזמן שיהיה דבר כזה), החישורים המפוסלים, האתתים החבויים מלפנים, הרגליות של המורכב מאחור המתקפלות כך שחלילה לא תיפגע הופעתו של צמיג ה-240 השמנמן, כוורת התאורה מתחת למושב האחורי היוצרת מ-112 נוריות לד תאורה לדרך וגם אור בלם. פשוט נפלא, הברקה של מעצב גאון.
כבר עם הצגתו לפני כמעט עשור וחצי, ההופעה שלו קראה ליצירות רבות על נושא, ואכן לדיאבל היו גרסאות רבות כמו 'כרומו', 'טיטניום' שופע סיבי הפחמן, 'X-דיאבל' ששילח את הרגליים לפנים, או 'AMG' והיו גם שת"פים עם חברות כמו דיזל ולמבורגיני; מותג מכוניות העל הוא הבעלים של דוקאטי. וכן, אפשר להניח שזה גם מה שיקרה עם הדגם הזה בעתיד.
אפשר כאמור ליהנות ממנו בבהייה בסלון, אבל כדאי מאוד לצאת לרכוב עליו – לא רק כי, ובכן, זה אופנוע, אלא גם כי המפרט מבטיח ממש ממש הרבה.
מה שיש בו
הדור השלישי של דיאבל שונה מהשניים הקודמים לו ראשית במנוע. לאלה היו מנוע V2 (בראשון עם 1198 סמ"ק, בשני עם 1262 סמ"ק) – לזה החדש V4 (בנפח 1158 סמ"ק). מנוע זה הגיע היישר ממולטיסטרדה, והוא מייצר 168 כ"ס וגם 12.8 קג"מ (157 כ"ס ו-13.1 קג"מ בקודם), והבדל גדול אחד הוא בשיא סל"ד ההספק; כעת 10,750 סל"ד, 1500 סל"ד יותר מאשר בקודמו.זה מנוע מאוד חזק, והוא מאפשר לשגר את הכלי הזה קדימה כך שממש אפשר להרגיש את חתיכות הגומי שירדו מהפירלי דיאבלו רוסו 3 הענק שמאחור. אבל הוא יודע להיות גם ירוק, וכאשר לא כל הכוח נדרש רק שני צילינדרים פועלים, ממש כמו במנועי מכוניות מסוימות במצב שיוט.
אבל יש לו עוד. ראשית מכלולים המכוונים אותו גם לכביש המעוקל – מזלג הפוך של מרזוקי מלפנים ויחיד מאחור, ולשניהם נתונים מעט טובים יותר (קוטר, מהלך) מאשר לאלה הקודמים (של אוהלינס). גם הבלמים של ברמבו משופרים, אלה ברמה של סופרבייק, ולקדמיים קוטר מעט גדול יותר (330 מ"מ במקום 320 מ"מ). השלדה עשויה פלדה ואלומיניום, ובעיקר האופנוע קל מקודמו ב-13 ק"ג. ובקיצור: קצת יותר הספק, קצת פחות משקל.
ויש לו עוד. לדיאבל החדש כל חידושי הזמן והמקום, ואלה כוללים ארבעה מצבי רכיבה – 'עירוני', 'תיור', 'גשם', 'ספורט' – המשפיעים על בקרת המשיכה ו-הABS, בקרות ווילי, זינוק ושיוט, שתי מערכות ניהול שניתן לכוון אותן לסוגי רכיבה שונים ומושפעות מזוויות ההטיה, וגם קוויקשיפטר. וגם האבזור נאה: מפתח חכם, מסך TFT בגודל "4, ביטול איתות אוטומטי.
התנעה לקראת הטיה
דיאבל, כך דוקאטי, אמור להיות קרוזר, גם כוחני אבל לא רק, כזה עם מתלים טובים ובלמים איכותיים שיודע להתעלות בהטיות, בעיקולים ובפיתולים. לכן אין לו רגליות מלפנים, כמו בכלים אמריקאים דומים, והרגליים אינן שלוחות לפנים בתנוחת רפיסות, אלא נמצאות במקום בו הן צריכות להיות, מתחת לישבן. זה כמובן משפר את היכולת בתקיפת פיתולים ומאוד נעים להטות אותו שם – בגלל הישבן הקרוב לקרקע, ויחד עם הכידון הרחב והצמיג האחורי הענק הוא נוסך שם ביטחון רב ומהנה מאוד.למרות גודלו הוא יעיל בתוך העיר בהשתחלות בין מכוניות. בקיץ זה קצת פחות מלהיב, כי חום המנוע שהוא פולט מוסיף על מה שחום יולי-אוגוסט יוצר ממילא. ובקיצור: ממש חם.
בכביש המהיר אפשר להתענג שוב ושוב עם תאוצות ביניים הנוצרות בנינוחות ממכרת על גלי המומנט הנפלאים שמגיעים מהמנוע העצום והייחודי הזה. אם מסירים את המכסה הפלסטיק הנאה של המושב האחורי אפשר גם לצרף נוסע/נוסעת, אבל כדי לגמא מרחקים ארוכים של ממש כדאי לשפר את מיגון הרוח.
מחיר החוויה
דוקאטי דיאבל החדש הוא אופנוע טוב יותר מקודמו בכל מובן, והוא אחד הכלים היותר ייחודים שיש בשוק. יש לו יופי ואופי והוא ממש כיף ברכיבה, והתשלום על זה הוא בדיוק בסעיף זה; המחיר, איך נאמר, לא מאוד נמוך: 211,600 שקלים.היה קשה להיפרד ממנו אחרי יומיים, ומי שיכול להרשות לעצמו יוכל לשמר עבור עצמו חוויה יוצאת דופן לתקופה ארוכה בהרבה.