כעת ב.מ.וו מציגה דור חדש ל-X2, ומגדילה את הפערים העיצוביים בין השניים, עם גג המשתפל בזווית חדה יותר וטביעת רגל גדולה יותר. למעשה, מבנה הקרוסאובר קופה הבוטה גורם לו להיראות יותר כגרסה מוקטנת של ה-X4 וה-X6 מאשר לתאום הספורטיבי של ה-X1.
מבחינת ממדים, הדגם החדש ארוך מה-X2 הקודם בכמעט 20 ס"מ (455.4 ס"מ), וארוך ב-5 ס"מ מה-X1 העדכני.
הוא גם רחב מקודמו ב-2 ס"מ (184.4 ס"מ), גבוה ב-6.3 ס"מ (159 ס"מ), ומציע בסיס גלגלים ארוך ב-2.3 ס"מ (269.2 ס"מ).
בהתאם, הוא גם כבד מבעבר בכ-140 ק"ג, בהתאם לגרסה, ובכ-40 ק"ג מה-X1 המקביל.
לטענת ב.מ.וו, טביעת הרגל המוגדלת מעניקה יותר מקום לנוסעים ולמטען בהשוואה לדגם היוצא; מלפנים הנהג והנוסע מקבלים יותר מרווח כתפיים ומרפקים, ובשורה השנייה יש 2.5 ס"מ נוספים למרווח הברכיים. תא המטען צמח מ-470 ליטרים בדור היוצא לעד 560 ליטרים כעת, בהתאם לגרסה.
תא הנוסעים כמעט זהה לזה של ה-X1 החדש; מול הנהג לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.25 אינץ ומסך למערכת המולטימדיה בגודל 10.7 אינץ', וזו מצוידת בדור ה-9 של מערכת iDrive, כולל תמיכה אלחוטית בקישוריות לאפל ולאנדרואיד. במרכז משענת יד "צפה" דרכה ניתן לתפעל את פקד ההילוכים החדש, פקדים לשליטה על עוצמת מערכת השמע ועוד.
המושבים, עם זאת, ייחודיים ל-X2 ומציעים מבנה יותר תומך וספורטיבי - וכמקובל בימינו, ניתנים לריפוד בחומרים ידידותיים לסביבה.
היה מנוע?
בצפון אמריקה מוצע ה-X2 בשתי גרסאות, xDrive28i או M35i xDrive. לראשונה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המייצר 245 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ - מספיק כדי לזנק ל-96 קמ"ש ב-6.2 שניות; הגרסה הבכירה עושה שימוש באותו מנוע, אך מגדילה את מניין הסוסים ל-316 כ"ס (בעוד המומנט נותר זהה), ומאיצה ל-96 קמ"ש ב-5.2 שניות. שתי הגרסאות מצוידות בתיבה כפולת מצמד בת שבעה הילוכים ובהנעה כפולה עם דיפרנציאל מוגבל-החלקה מלפנים.באירופה יוצעו שני מנועי בנזין ודיזל אחד, כולם מוגדשי טורבו; היצע הבנזין מתחיל ב-sDrive20i, עם מנוע 1.5 ליטר משולש צילינדרים המצויד במערכת הזרקה כפולה חדשה וביחידה היברידית מתונה של 48 וולט.
ההספק עומד על 156 כ"ס ו-28.5 קג"מ, והתאוצה למאה קמ"ש אורכת 8.3 שניות.
גרסה הדיזל נקראת sDrive18d ומצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטר המפיק 150 כ"ס ו-36.6 קג"מ, ומאיץ את הרכב למאה קמ"ש ב-8.9 שניות.
שתי הגרסאות מצוידת בתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד ומעבירות את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד, כמסורת ב.מ.וו...
גם באירופה הגרסה הבכירה היא M35i xDrive כפולת ההנעה, אך בהספק מופחת של 300 כ"ס. הזינוק למאה קמ"ש אורך 5.4 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
גרסה זו כוללת חבילת M Sport כסטנדרט עם עיצוב ספורטיבי יותר מבחוץ ומבפנים, חישוקי "20, בולמים אדפטיביים, מערכת בלימה מחוזקת ועוד.
לצד אלו, הציגה ב.מ.וו את הגרסה החשמלית, iX2, עליה תוכלו לקרוא בידיעה הבאה.
ה-X2 החדש צפוי להגיע לשווקים במרץ 2024. מחירים טרם פורסמו.