ב.מ.וו, יצרנית הרכב מגרמניה, הציגה את הדור השני של X2 (עליו ניתן לקרוא כאן), רכב הפנאי-קופה הקומפקטי שלה – ולצידו הציגה דגם "חדש" בשם iX2. בדומה לדגמי iX1 ו-iX3, מדובר למעשה בגרסה חשמלית ל-X2 אשר זוכה לבידול בשמה, ולא דגם נפרד של ממש.

ב.מ.וו iX2 החדש נחשף רשמית: פנאי-קופה חשמלי לגמרי
צילום: ב.מ.וו
 

ב.מ.וו iX2 החדש, הפרטים

כאמור, ה-iX2 החדש מבוסס על X2 שנחשף במקביל, הווה אומר על פלטפורמת UKL אותה הוא חולק עם X1 ו-iX1, מיני קאנטרימן החדשים ועוד. ממדיו כמעט זהים לאלה של X2 – אורכו 455.5 ס"מ, רוחבו 184.5 ס"מ, בסיס הגלגלים הוא 269 ס"מ – ורק נתון הגובה שונה עם 156 ס"מ, הנמוך ביותר מבין כל גרסאות X2. בהיותו חשמלי המשקל, כמובן, גבוה משמעותית – 2,020 ק"ג, כ-350-450 ק"ג יותר מגרסאות הבנזין של X2 (שבעצמן כבדות יותר מ-X2 היוצא). לתא המטען נפח של 525 ל', דומה לשאר הגרסאות.

ב.מ.וו iX2 החדש נחשף רשמית: פנאי-קופה חשמלי לגמרי
צילום: ב.מ.וו

מבחינה חיצונית ה-iX2 החדש כמעט זהה ל-X2 והשינויים מסתכמים באותם סממנים "חשמליים" מקובלים: סבכה אטומה (ומוארת), חוסר ביציאות מפלט מאחור, עיטורים כחולים להדגשת המוטיב ה"ירוק", חישוקים אווירודינמיים בגרסת הכניסה ועוד. לפי ב.מ.וו מרכב הקופה של הדגם יחד עם השינויים המתבקשים לגרסה החשמלית סייעו לה לשפר את היעילות האווירודינמית ולהשיג מקדם גרר של 0.25 בלבד.

בסביבת הנהג המופע כבר זהה ממש ל-X2 וכולל את הסידור העדכני של היצרנית – לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.25 אינץ' ולצידו על מישור אחר מערכת מולטימדיה בגודל 10.7 אינץ'. למערכת המולטימדיה הממשק העדכני של iDrive (דור 9) והיא כוללת גם קישוריות אלחוטית לאפל ואנדרואיד.

ב.מ.וו iX2 החדש נחשף רשמית: פנאי-קופה חשמלי לגמרי
צילום: ב.מ.וו
 

שני מנועים, גרסה אחת

לפחות בתחילת הדרך מוצע iX2 בגרסת הנעה אחת – iX2 xDrive30, לה מערכת הנעה המוכרת מ-iX1 ומיני קאנטרימן שכבר הוצגו.

ה-30 עושה שימוש בשני מנועים, אחד מלפנים ואחד מאחור, להנעה כפולה ותפוקה משולבת של 313 כ"ס ו-50.3 קג"מ. הביצועים בהתאם: 5.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-180 קמ"ש מירביים מוגבלים אלקטרונית. לשם השוואה גרסאות M35i של X2 (אמריקאית ואירופאית) מסיימות את המאוץ ל-100 קמ"ש ב-5.2-5.4 שניות.

ב.מ.וו iX2 החדש נחשף רשמית: פנאי-קופה חשמלי לגמרי
צילום: ב.מ.וו

לסוללה כאן 64.7 קוט"ש נטו והיא מאפשרת טווח נסיעה מירבי של 417-449 ק"מ בהתאם לרמת הגימור והחישוקים (עד 20 אינץ'). טעינה ביתית עד 11 ק"ו כסטנדרט עם אפשרות ל-22 ק"ו (תוספת תשלום) וטעינה מהירה אפשרית בהספק מירבי של 130 ק"ו.

ב.מ.וו ומיני כבר חשפו גרסאות מופחתות הספק עם הנעה קדמית לדגמי iX1 וקאנטרימן החשמליים, סביר להניח שאלה יוצעו בהמשך גם עם iX2 החדש.

ב.מ.וו iX2 החדש נחשף רשמית: פנאי-קופה חשמלי לגמרי
צילום: ב.מ.וו