הטנדר הראשון של פורד בסדרה F הוצג ב-1948, כבר בשנות החמישים נוספו לו גרסאות כבדות ומשנות השמונים היה לדגם הנמכר בארה"ב. עם סיום כהונת הדור התשיעי ב-1997, הפרידה פורד בין הדגם הקטן בחבורה ויצרה את F-150 ומיתגה את סדרת סופר דיוטי הכוללת גם את הדגמים הכבדים יותר כמו F-250 ו-F-350; בארה"ב מוצעות גם משאיות השלדה מ-F-450 ועד F-650.
דור חדש
ב-2015 הוצג הדור הרביעי בסדרת סופר דיוטי שהיה משופר משמעותית מקודמו, ודגש רב הושם אז על שלדה משופרת והפחתת משקל. הדור החמישי, שהוכרז בספטמבר 2022, ממשיך מגמה זאת, מוסיף לשיפור כושר ההעמסה, ושני הדגמים קלים ב-110 ק"ג מקודמיהם.בנוסף, ומעבר למנועי בנזין 6.8 ליטר V8 חדש ו-7.3 ליטר V8 מחודש, עבר מנוע הדיזל 6.7 ליטר V8 המשרת כאן מקצה שיפורים. אלה כוללים מגדש חדש עם להבים משתנים, סעפת פליטה משופרת – וגם: גרסת 'תפוקה גבוהה' (High Output) הקובעת שני שיאים עגולים בתחום: גם 500 כ"ס, גם 1200 ליברות/רגל (165.9 קג"מ), לגרירה עד 18.2 טון (בארה"ב).
המשקל המותר להעמסה שופר, כעת 1378 ק"ג ב-F-250 'לאריאט' למשקל כולל של 4.8 טון, 1460 ק"ג ב'טרמור' (5 טון) ו-1993 ק"ג ל-F-350 (משקל כולל 5.4 טון). בהשוואה לדגם הפורש, השינוי ב-F-250 קטן (18 ק"ג), ב-F-350 גדול: 362 ק"ג. אורך הארגז הוא 208 ס"מ, רוחבו 161 ס"מ ובדגם החדש מדרגות צד משופרות לגישה אליו.
הדגם החדש משופר לא רק במשקל ובמפרט הטכני, ושודרג במפרט הבטיחות, במערכות המידע/תקשורת/בידור, וכמובן העיצוב החיצוני חודש בהתאם.
דגמים ונתונים
המנוע כאמור הוא טורבו-דיזל 6.7 ליטר V8 וזה מייצר כמקודם 475 כ"ס ב-2600 סל"ד ו-145 קג"מ ב-1600 סל"ד; במהדורה המחוזקת המשרתת את גרסת 'טרמור', מדובר ב-500 כ"ס וב-165.9 קג"מ המושגים באותו סל"ד. תיבת ההילוכים האוטומטית היא בת 10 הילוכים, צמודה לה תיבה העברה עם הילוך כוח, דיפרנציאל אחורי ננעל חשמלית, וההנעה אחורית או כפולה לשטח. לטנדרים האלה סרן חי מלפנים עם מוטות רדיוס וקפיצי סליל, סרן חי מאחור וקפיצי עלים.הממדים כידוע מגודלים. בסיס הגלגלים הוא 405.9 ס"מ, האורך 635 ס"מ, הרוחב 203 ס"מ והגובה הוא 207 ס"מ בגרסאות הרגילות בשני הדגמים, 213 ס"מ בגרסת 'טרמור'.
הנתונים לשטח נאים (במגבלות הז'אנר): מרווח הגחון 23.3 ס"מ, וזוויות הגישה והנטישה הן 26.7 ו-21.1 מעלות בהתאמה. אלה של 'טרמור' טובים יותר, גם בזכות צמיגי "35 תקניים; מרווח הגחון 26.6 ס"מ, וזוויות הגישה והנטישה הן 29.3 ו-22.2 מעלות.
במפרט הטכני של 'טרמור' גם דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, מצבי נהיגה לסוגי שטח ותוואי שונים, יכולת סיבוב 'על המקום' (כמו בברונקו), מיגוני גחון ומכל דלק תקניים, מבנה שונה לחלק הקדמי-תחתי, מדרגות צד ייעודיות לשטח.
אבזור ומחירים
שני הדגמים, אותם ניתן להזמין עם 5 או 6 מושבים, מוצעים ברמת הגימור 'לאריאט', ו-F-250 גם ברמת הגימור הנושאת את שם הגרסה 'טרמור'; לזו האחרונה גם חבילת 'ספורט' הנבדלת בפריטי עיצוב וגימור.במפרט הבטיחות של שני הדגמים בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצירה מלאה ותחילת תנועה עצמאית, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור, עמעום אוטומטי. בנוסף לחיישני חנייה מלפנים ומאחור ולמצלמות היקפיות, לרכב גם מערכת עזר לנהיגה לאחור עם נגרר.
במפרט האבזור: תאורת לד מלאה, חישוקי "18, שמשות כהות, קיפול חשמלי למראות שיש להן זרועות טלסקופיות, חלון גג פנורמי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לכיוון ההגה, הדוושות ולמושבים הקדמיים המאווררים וכמו האחוריים גם מחוממים, מסך מרכזי "12 עם מערכת SYNC4 לממשק עם אפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן "12, משטח טעינה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, מערכת שמע של B&O, ריפוד עור; יצוין כי חימום מושבים אחוריים ומשטח טעינה רק ב-5 מושבים.
מחירי פורד סופר דיוטי הם: F-250 'לאריאט', 315,000 שקלים; F-250 'טרמור', 345,000 שקלים; פורד F-350 לאריאט', 325,000 שקלים; המחירים אינם כוללים מע"מ.