נתון זה גבוה ב-1125 יחידות ו-9.6% מזה של אוקטובר 2023. עם זאת, בהשוואה לנובמבר 2023 מדובר בירידה של 9102 מכוניות ו-41.4%. בהשוואה לממוצע החודשי עד סוף ספטמבר, שהיה 26,730 יחידות הירידה גדולה אף יותר: 13,678 מכוניות ו-51.3%.
ב-11 החודשים הראשונים של 2023 נמסרו בישראל 265,285 מכוניות, ולמרות ההאטה בחודשיים האחרונים, נתון זה טוב מזה של התקופה המקבילה אשתקד; אז נמסרו 256,820 כלי רכב, כך שמדובר ב-8465 מכוניות ו-3.3% יותר. ועדיין, שנת 2023 היא השנייה בהיקף המסירות לאחר 2021 (אז עם 283,169 מסירות).
יצוין כי נתוני המסירות מתייחסים רק לאלה של יבואני המותגים בישראל, ולא ליבוא מקביל, זעיר או אישי.
מותגים
יונדאי ירדה ממש במעט, מובילה בפער גדול את המסירות כאן. קיה השנייה רושמת ירידה ביחס לשנה שעברה ואילו טויוטה השלישית – כעת מעל 30,000 יחידות, חודש שני עם רמת המסירות הגבוהה ביותר (ובהרבה מהשתיים אחריה) – עם פער גדול ביחס לשנה שעברה.BYD משמר את המקום הרביעי, קרוב מאוד ל-15,000 יחידות. סקודה משפרת ביצועים ובמקום החמישי לאחר שעקפה את מאזדה שממשיכה במגמת ירידה מזה מספר חודשים, כעת מעל לרבע. ג'ילי שהתקדמה במהלך השנה, כעת כבר במקום העשירי על-חשבונה של פיג'ו.מעבר לעשירייה
פיג'ו מחליפה את ג'ילי שהתמקמה במקומה (ובמקום העשירי), ובכל מקרה מציינת עלייה במסירות. סיטרואן כאחות לה מיד אחריה אבל היא עם ביצועי חסר ביחס לאשתקד. טסלה שבמקום ה-13 עם ביצועים משופרים, סיאט משמרת היקף מסירות דומה לזה שבשנה שעברה, MG מסרה קצת יותר.אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-נובמבר 2023 (בסוגריים: נתוני ינואר-נובמבר 2022): פיג'ו – 6777 יחידות (5569 יח'); סיטרואן – 6525 יחידות (7904 יח'); טסלה – 6334 יחידות (4929 יח'); סיאט – 5638 יחידות (5418 יח'); MG – 5201 יחידות (4995 יח').
מותגים ורכבי חשמל
איגוד יבואני הרכב מפרסם מתחילת 2023 גם את נתוני המסירות של הרכב המחושמל בישראל כפי שאלה נרשמים על-ידי אגף הרישוי ולפי סוגי הנעה: חשמל; היברידי־נטען/בנזין; היברידי־נטען/דיזל; היברידי רגיל. להלן נתונים אלה כאשר אלה של הבנזין והדיזל בהיברידי־נטען יחד*.כאן יצוין כי נתח השוק של רכב חשמלי גדל בהתמדה מתחילת השנה מ-14.6% בתחילתה ועד ל-17.7% לאחר 11 חודשים. בתקופה זו גדל גם נתח השוק של כל סוגי הרכב המחושמל, מ-31% ועד ל-40.1% כעת. אגב, בנובמבר 2023 נמסרו 2806 מכוניות חשמליות המהוות 21.7% מכלל המסירות בחודש זה.
ארצות ייצור
ביחס לארצות הייצור, אין שינויים במגמות כפי שאלה מצאו ביטוי מתחילת השנה; נתח השוק של דרום קוריאה ירד משמעותית ואילו זה של סין גדל מאוד, כעת קרוב מאוד לראשונה ובפער של 2.5%; שאר שווקי היצוא המובילים משמרים את נתח השוק שלהם, לאחר שירדו אך בשיעורים נמוכים.ואלה הנתונים של חמש ארצות הייצוא הגדולות לישראל.
קוריאה, עדיין ראשונה, עם 52,614 מכוניות ו־19.8% לאחר שבשנה שעברה לאחר 10 חודשים הייתה עם 23.2%; ירידה של כ-25%. סין, שנייה, עם 46,012 מכוניות ומאוד קרובה בנתח השוק עם 17.3% השנה, לאחר שב־2022 הייתה עם 8.5% – עלייה של 205%. יפן במקום השלישי עם 34,426 יחידות ו־13% משוק הרכב (14.5% ב-2022). תורכיה הרביעית ייצאה לכאן 23,119 מכוניות שהן 8.7% מסך המסירות עד כה (9.1% ב-2022), ואילו מצ'כיה הגיעו לישראל 23,116 מכוניות שהן 8.7% (9.1% ב-2022).
ארבעת מקורות היצוא הבאים אחראים לנתונים חמש-ספרתיים: ספרד, 15,727 מכוניות; צרפת, 14,377 מכוניות; תאילנד, 12,693 מכוניות; גרמניה, 11,966 מכוניות. מהמקום העשירי מדובר בכ-7000 מכוניות ומטה.