לקסוס LBX הוא דגם פנאי קטן (B-SUV) ראשון מסוגו של המותג, וזה נחשף ביוני 2023. מפגש ראשון עם הרכב נערך בימים אלה ממש, והתרשמות ראשונה על הדגם ממש בקרוב.
דגם חדש
לקסוס LBX הוא דגם יחיד של המותג פרט ל-LFA האקזוטית שיש לו סימול של שלוש אותיות, ויש לכך משמעות לפי אנשיה; דגם זה אמור להנגיש את מותג היוקרה לקהל לקוחות חדש ולהציע לו איכויות של רכב ממותג פרמיום במחיר סביר ביחס.
הדגם החדש מבוסס על המהדורה הקומפקטית של הרצפה של טויוטה, TNGA-B המשרתת את טויוטה יאריס קרוס.
בסיס הגלגלים הוא 258 ס"מ, האורך 419 ס"מ, הרוחב 182.5 ס"מ והגובה 154.5 ס"מ. להשוואה, בסיס הגלגלים והאורך של LBX גדולים ביחס ליאריס קרוס ב-2 ס"מ, הרוחב ב-6 ס"מ תמימים ואילו הגובה נמוך ב-5 ס"מ; ממדים אלה יוצרים פרופורציות דינמיות יותר ומעניקים לרכב יציבה בולטת משמעותית. נפח תא המטען הוא 332 ליטרים ו-994 ליטרים עם מושבים מקופלים. משקל הרכב 1280 ק"ג (150 ק"ג יותר מזה של יאריס קרוס).
יחידת הכוח המשרתת את לקסוס LBX היא ההיברידית של טויוטה בדור החמישי והחדש מאוד. זו מורכבת ממנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר 3 צילינדרים המייצר 91 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-12.2 קג"מ ב-4800 סל"ד (כמו ביאריס קרוס) וממנוע חשמלי המנפק 94 כ"ס ו-18.9 קג"מ (חזק יותר). שני אלה אחראים להספק משולב של 136 כ"ס (אין נתון מומנט משולב). התיבה היא מסוג מפצל-כוח הדומה בפעולתה לתיבה רציפה וההנעה קדמית; הנעה כפולה מוצעת בחו"ל. כל אלה מסדרים ל-LBX האצה של 9.2 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש.
בין השאר, למערך ההיברידי סוללה חדשה דו-קוטבית מסוג ניקל-מטאל-הידריד (NiMH), שנייה בלקסוס אחרי RX החדש, ולגביה נטען כי הצפיפות האנרגטית שלה גבוהה מזו שבסוללת ליתיום-יון רגילה.
לרכב מתלי מק'פרסון מלפנים וקורת מתח מאחור, רדיוס הסיבוב 10.4 מטרים והצמיגים במידה 225/55-18.
רמות אבזור וגם מחירים
במפרט הבטיחות של LBX: עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית מעמידה, התרעת סטייה ושמירת רכב בנתיב, זיהוי תמרורים, ניטור שטח מת, סיוע בהיגוי ובבלמים במצב חירום, סיוע בחציית צמתים, התרעת פתיחת דלת כאשר רכב מתקרב.
במפרט של רמת האבזור 'אלגנט' שמחירה 200,000 שקלים: תאורת לד, חישוקי "18, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה מלפנים ומאחור, מראות צד חשמליות מתקפלות, מתכהות ומחוממות, מסך מגע "9.8, ממשקי אפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן "7, בקרת אקלים דו-אזורית ומושבים מחוממים.
ברמת האבזור 'אלגנט פלוס' המוצעת ב-210,000 שקלים, בנוסף: מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לוח מחוונים מוקרן "12.3, משטח טעינה. רמת האבזור 'אמושן' העולה 215,000 שקלים כוללת צביעה דו-גונית, ריפוד מהודר יותר, שמשות כהות לנוסעים מאחור.
באבזור של 'רילקס' עם תג מחיר של 221,000 שקלים גם תפעול חשמלי וזיכרונות למושב הנהג, פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה, תאורת אווירה עם 64 גוונים; בזו אין צביעה דו-גונית ושמשות מוכהות מאחור. רמת האבזור הגבוהה ביותר היא 'קול', המחיר הוא 226,000 שקלים ובאבזור בנוסף צביעה דו-גונית, ריפוד עור, שמשות מוכהות מאחור.