טורבו-בנזין
סדרה 5 החדשה תוצע מעתה בגרסת 520 עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר של ב.מ.וו – 2.0 ליטר ו-4 צילינדרים, המייצר 190 כ"ס ב-4400-6500 ו-31.6 קג"מ ב-1500-4000 סל"ד ליצירת רצועת כוח סופר רחבה של 5000 סל"ד. למנוע זה מערך היברידי מתון של 48 וולט, והמנוע החשמלי, המייצר 18 כ"ס ו-20.4 קג"מ, מביא לתפוקה כוללת של 208 כ"ס ו-33.6 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה אחורית. כל אלה מסדרים ל-520 האצה של 7.5 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 230 קמ"ש וצריכת דלק של 16.6 ק"מ/ל'.משקל גרסת הבנזין 1800 ק"ג (400 ק"ג פחות מזו של גרסה 40 החשמלית, ותא המטען גדול יותר: 520 ליטרים, 30 ליטרים יותר. בין השאר, ובניגוד ל-i5 לגרסה זו אין קפיצי אוויר מאחור.
במפרט האבזור של 520 המוצעת ב-'M ספורט' תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח דיגיטלי חכם ואפליקציית הפעלה באמצעות סמרטפון, מערך ההפעלה החדש והמסך הקעור "14.9, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ולהגה.
המחיר נמוך משמעותית מגרסאות i5 – החל ב-469,000 שקלים.
חשמלית
במקביל החלה ב.מ.וו ישראל בשיווק רמת האבזור 'אלגנט' ל-i5 בגרסת 40. ברמת אבזור זו מפרט מופחת במעט; התפוקה (340 כ"ס, 40.8 קג"מ) ללא שינוי, אך כאן ללא מצב בוסט המוסיף 2 קג"מ למשך 10 שניות. עם זאת, הביצועים זהים: 6 שניות ל-100 קמ"ש, עד 193 קמ"ש והטווח 550 ק"מ.ברמת אבזור זאת ובהשוואה ל-'M אקספרסיב' היקרה יותר, חסרים , הסבכה מוארת (שאין גם בגרסת הבנזין), חבילת האיפור הספורטיבי, דיפון העור לגלגל ההגה והגימור בפנים מעט שונה. מערכת השמע היא של הרמן קרדון (כמו ב-M60) ולא B&W כמו ב-40, ורק מושב הנהג בתפעול חשמלי וזה פחות מפורט. מפרט הבטיחות עשיר, אך חסר כאן מערכות להימנעות מתאונת צד ותנועה צולבת, כמו-גם מעבר נתיב אוטונומי כמו שיש ב-'M אקזקוטיב'. באבזור: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח דיגיטלי חכם, תפעול חשמלי למכסה תא המטען, תצוגה עילית. המחיר 579,000 שקלים, 41,000 שקלים פחות מאשר גרסה 40 ברמת האבזור הגבוהה יותר.