קצת על האפיק
כדרכם של רכבי תצוגה שכאלה פרטים של ממש אין, ובינו לבין הרכב הסדרתי יש עוד מרחק – אבל בסקודה בכל זאת הואילו לנדב כמה שבבי מידע. מדובר, כאמור, ברכב פנאי קטן שאורכו עומד על 410 ס"מ, 14 ס"מ פחות מאשר קאמיק הנוכחי. למרות אורכו הצנוע, בסקודה מדווחים כי האפיק הקטן יהיה מרווח למדי ביחס למימדיו בזכות היתרונות של הפלטפורמה החשמלית הגמישה. דוגמה לכך הם מביאים בדמות נפח תא המטען שעומד על 490 ל' – 90 ל' יותר מאשר אותו קאמיק.בצד ההנעה בסקודה היו נדיבים פחות ורק ציינו כי הדגם יוצע עם סוללה אשר תאפשר טווח נסיעה חשמלי של עד 400 ק"מ בין טעינות, לפחות בחלק מהגרסאות.
מעבר לכך בסקודה שומרים את הפרטים קרוב לחזה. ניתן להעריך כי אפיק העתידי יתבסס על פלטפורמה משותפת לפולקסווגן ID.2 שצפויה גם היא להיחשף במלואה בעתיד הקרוב ולהגיע לכבישי אירופה בשנת 2025. במקרה של ה-2, הפלטפורמה תהיה MRB Entry החדשה (פיתוח מ-MEB המוכרת) שנועדה לקו הדגמים הקטנים של היצרנית. אותה פלטפורמה, כך ציינה פולקסווגן, תתאפיין בגמישות גבוהה במיוחד ותאפשר הנעה קדמית על אף שבמקור פלטפורמת MEB תוכננה ככזו עם הנעה אחורית בבסיסה.
עיצובו החיצוני של סקודה אפיק קונספט מביא לידי ביטוי את שפת העיצוב העדכנית של היצרנית המתאפיינת בקווים "מוצקים ומודרניים". בסקודה מתגאים גם ביחידות התאורה החדשות עם חתימת האור-יום בצורת האות T מלפנים ומאחור.
בסביבת הנהג מופע נקי ומנימליסטי. מול הנהג מסך קטן המשמש כלוח מחוונים, במרכז מסך גדול למערכת המולטימדיה ובמרכז הדשבורד שורת פקדים פיזיים. כמובן, בסקודה מציינים כי גם אפיק הקטן יגיע עם שורת פתרונות "חכמים" לאחסון, תלויה והטענת חפצים.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה בישראל, נמסר כי הרכב יגיע לישראל במהלך שנת 2026.