מעודכן אך מוכר
עיצובו החיצוני של פיג'ו 5008 מזכיר מאוד את זה של הדור היוצא. כמוהו, גם 5008 החדש נראה כגרסה מוארכת מאוד של פיג'ו 3008 העדכני (במידה מסוימת הוא אכן כזה). החזית החדשה של היצרנית מופיעה גם כאן והיא כמעט זהה בין הדגמים כאשר ההבדלים מתרכזים בצד שם ל-5008 החדש מופע מוארך-מתוח למרכב. בניגוד ל-3008 ש"עבר" למרכב פנאי-קופה, ב-5008 הפרקטיקה ניצחה והמבנה נותר רבוע למקסום חלל הפנים.בפיג'ו שמרו על פס העיטור בניקל שמתחיל בקורה A ומסתיים בסוף קורה D ליצירת מראה מזוהה עם הדור היוצא. מאחור יחידות תאורה עם חתימת הלד החדשה של היצרנית ופס שחור-פסנתר מחבר ביניהן. יש חישוקים קלים בעיצוב חדש בגודל 19 ו-20 אינץ' ושישה צבעי מרכב חדשים במבחר.
במעבר לדור החדש הדגם גדל במידותיו: אורכו 479 ס"מ, רוחבו 189 ס"מ וגובהו 169 ס"מ – תוספת של 15 ס"מ, 5 ס"מ ו-4 ס"מ בהתאמה. גם בסיס הגלגלים צמח ב-6 ס"מ משמעותיים לכדי 290 ס"מ בסך הכל. תוספת הסנטימטרים אפשרה להציע מרחב פנים משופר לנוסעים שיהנו ממושבים נפרדים בשורה השנייה בסידור של 40-20-40. גם תא המטען יוצא נשכר עם נפח של 259 ל' (210 ל' בדור היוצא) כאשר כל המושבים בשימוש או 748 ל' עם קיפול השורה השלישית.
סביבת הנהג יובאה כמעט בשלמותה מ-3008 החדש והיא מביאה לידי ביטוי את השלב העדכני בתפישת "i-קוקפיט' של היצרנית. מול הנהג מסך מוקרן וקעור בגודל 21 אינץ' עליו מוצגים לוח המחוונים ומערך המולטימדיה (ברמות הגימור הנמוכות שני מסכי 10 אינץ'). גלגל ההגה קטן יחסית וממוקם נמוך כמקובל בסידור זה ובמרכז לוח מגע נוסף הכולל קיצורים שונים הניתנים להתאמה אישית. בנוסף, שימוש נרחב בחומרים מגוונים לדיפונים ליצירת עניין בעין ובמגע ותאורת אווירה עשירה.
הרבה מנועים, הרבה הנעות
פיג'ו 5008 יוצע עם מגוון רחב של יחידות הנעה, כולן ברמות חשמול משתנות.בבסיס ישנה היחידה ההיברידית-מתונה (48V) החדשה של הקבוצה הכוללת שילוב בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' למתנע-גנרטור חשמלי להספק משולב של 136 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים ולפי פיג'ו צריכת הדלק טובה בכ-15% ביחס לגרסה המקבילה בדור היוצא.
בהמשך יחידת הנעה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע (ככל הנראה מנוע ה-1.6 ל' המוכר) למנוע חשמלי להספק משולב של 195 כ"ס. כאן כבר יש עסק עם תיבה חדשה נוספת: עדיין רובוטית דו-מצמדית אך הפעם עם שבעה הילוכים. סוללה נטענת משקע תאפשר טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-80 ק"מ ובנוסף אליה יש מיכל דלק בנפח 60 ל' לנסיעות ארוכות.
ההיצע החשמלי הוא העשיר ביותר, לפחות כרגע. לגרסת הכניסה מנוע יחיד המפיק 210 כ"ס ו-35.1 קג"מ, הנעה קדמית והיא תשודך לסוללה הקטנה – בפיג'ו לא נקבו בנתון אך סביר שזו תהיה אותה סוללה שיש ב-3008 לה 73 קוט"ש. גרסת ההנעה הכפולה תשתמש באותה הסוללה וזו תזין מנוע קדמי המפיק 210 כ"ס ו-35.1 קג"מ למנוע אחורי המפיק 107 כ"ס ו-17.3 קג"מ להספק משולב של 317 כ"ס. הטווח הרשמי של שתי הגרסאות לא נמסר אך הוא יעמוד על כ-500 ק"מ.
בנוסף, בפיג'ו מציעים גרסת טווח ארוך לה מנוע יחיד המפיק 230 כ"ס ו-35.1 קג"מ, הנעה קדמית וסוללת 98 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרשים של כ-660 ק"מ בין טעינות.
הסוללה עצמה – ליתיום-יון (NMC), מערכת חשמלית 400V – תאפשר הספק טעינה מירבי של עד 160 ק"ו בעמדת טעינה מהירה. טעינה ביתית אפשרית עד 11 ק"ו וטעינה בקצב של 22 ק"ו מוצעת כאופציה.
לפי פיג'ו, מעבר לחשמול יחידות ההנעה, הושם דגש רב על שימוש בחומרים "ירוקים" ככל האפשר. כ-500 ק"ג ממשקל הרכב עשוי מחומרים המוגדרים ע"פ היצרנית "ירוקים" (כ-60% מתוכם פלדה ואלומיניום הניתנים למחזור), מעל ל-30 חלקים תוכננו מפולימרים "ירוקים" ונעשה שימוש נרחב בפלסטיק ממוחזר במקביל להפסקת שימוש במתכות פחות "ירוקות" כמו כרום.
מלובינסקי, יבואנית דגמי פיג'ו לישראל, נמסר כי פיג'ו 5008 החדש צפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2025.