מראה מוכר
חיצונית ה-G קלאס המעודכן זוכה לליטוש קל ביותר – ברור שבמרצדס רוצים לשמור המראה הקופסתי המאפיין את הדגם מיומו הראשון, גם הגלגל החלופי התלוי על הדלת האחורית. השינויים כוללים סבכה חדשה עם ארבע צלעות במקום שלוש, פגושים שעוצבו מחדש מלפנים ומאחור ומיקום חדש למצלמת הנסיעה לאחור – ובזאת מסתכמים השינויים.בסביבת הנהג גם מדובר בשינויים קלים בלבד למופע כולל גלגל הגה מעודכן ויותר אפשרויות להתאמה אישית. החידוש העיקרי כולל את הדור החדש של מערך המולטימדיה של מרצדס (MBUX) הכולל גם את הממשק העדכני, כולל תפריט ותצוגה יעודיים לנהיגת שטח. מערך המולטימדיה החדש כולל מסך בגודל 12.3 אינץ' עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל וגם שקעי USB-C חדשים.
יש גם כמה "פינוקים" חדשים: מערך כניסה ללא מפתח מהדור החדש, צמד מסכים בגודל 11.6 אינץ' לנוסעים מאחור (אופציה), מחזיקי כוסות עם חימום וקירור, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מצלמת דרך חכמה מובנית, מערכת שמע מבית בורמסטר ועוד.
מנועים
היצע המנועים זכה למספר עדכונים, כאשר כל המנועים מציידים כעת גם במערך היברידי-מתון 48V. השינוי הגדול נוגע לגרסת G500 אשר נפרדת ממנוע ה-V8 ובמקומו נכנס אל מתחת למכסה מנוע ה-3.0 ל' (6 ציל' בטור) המוגדש של היצרנית. מנוע זה כולל גם קומפרסור חשמלי ומתנע-גנרטור (20 כ"ס) והנתונים הם 449 כ"ס ו-57 קג"מ – שיפור קל בהספק וירידה קלה במומנט ביחס ל-V8 היוצא.גרסת הדיזל G450d שומרת על המנוע המוכר אך זה זוכה לתוספת הספק ומומנט: 367 כ"ס ו-76.4 קג"מ, תוספת של 20 כ"ס ולא פחות מ-20.4 קג"מ בהתאמה. לשתי הגרסאות תיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה יחסי העברה.
בראש ההיצע עומדת גרסת G63 AMG אשר נהנית ממנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ל' המפיק 585 כ"ס ו-86.6 קג"מ, נתונים זהים לדור היוצא. הביצועים כאן בהתאם: 4.4 שניות ל-100 קמ"ש או 4.3 שניות עם חבילת 'ביצועים' ו-220 קמ"ש או 240 קמ"ש מירביים בהתאמה. התיבה היא ה-TCT המוכרת של היצרנית עם 9 הילוכים. במרצדס מציינים מערך מתלים חדש כמעט לגמרי, כולל אופציה לבולמים אדפטיביים ואקטיביים לשיפור היכולת הדינמית.