סוזוקי ויטארה, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) של היצרנית, נחשף בדורו הנוכחי (רביעי) בספטמבר 2014 – כמעט לפני עשור. לפי לוחות הזמנים המקובלים בתעשייה בשלב זה היינו מצפים להיות באמצע מחזור החיים של הדור החמישי – אלא שבסוזוקי הדברים עובדים קצת אחרת. לאורך השנים זכה ויטארה למתיחת פנים רשמית אחת (2018), יחידות הנעה חדשות (2020 ו-2022) אבל הבסיס נותר ללא שינוי. כעת מגיעה תורה של מתיחת פנים שניה שאמורה להאריך את חיי הדגם הוותיק.

סוזוקי ויטארה
צילום: סוזוקי
 

העדכונים הקלים

כמקובל בעדכונים שכאלה, ויטארה המחודש זוכה לריענון קל למופע החיצוני. זה כולל יחידות תאורה מעודכנות, פגוש שעוצב מחדש ומעניק לו מראה נקי יותר מלפנים וסבכה חדשה לגמרי. בצד ישנם בעיקר חישוקים בעיצוב חדש ומאחור שינויים קלים למדי. בנוסף ישנם שני צבעים חדשים למרכב.

בסביבת הנהג כמעט שלא השתנה דבר – גלגל הגה דומה עד זהה וגם לוח המחוונים האנלוגי נותר כשהיה. העדכון העיקרי נוגע למערכת המולטימדיה אשר זוכה למסך גדול יותר – 9 אינץ' במקום 7 אינץ' – בעבר וממשק חדש. בנוסף, בסוזוקי מציינים שקעי USB חדשים ותמיכה בקישוריות לאנדרואיד ואפל. לצד זאת סוזוקי תציע אפליקציה חדשה ('סוזוקי קונקט') אשר מאפשרת גישה מרחוק לרכב, אולם זו מוגבלת בעיקר לקבלת מידע ופרטים על מצב הרכב.

סוזוקי ויטארה סביבת נהג
צילום: סוזוקי

לצד שינויים אלה, בסוזוקי מדווחים על עדכון למערכות הבטיחות המתקדמות שכולל מערכת בלימה אוטונומית משופרת ומדויקת מבעבר, מערכת לניטור ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

היצע המנועים ללא שינוי. זה כולל מגוון רחב למדי של מנועים המשתנה בהתאם לשוק היעד. בצד הבנזין ה"רגיל" מנוע אטמוספרי בנפח 1.6 ל' (120 כ"ס) ומנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל' (140 כ"ס). בנוסף מוצעת גרסה היברידית-מתונה של מנוע הטורבו, זו הגרסה המוכרת בישראל וההספק נותר ללא שינוי (129 כ"ס). לצד אלה ישנה הגרסה ההיברידית אשר הוצגה בשנת 2022 המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ל' (101 כ"ס) למנוע חשמלי (33 כ"ס) להספק משולב של 117 כ"ס. 

סוזוקי ויטארה 2024
צילום: סוזוקי