מאזדה ממשיכה להרחיב את היצע רכבי הפנאי שלה וחושפת באופן רשמי את מאזדה CX-80 החדש, רכב פנאי גדול (E-SUV) המיועד בעיקר לשוק האירופאי והיפני. מזה שנים שלמאזדה לא היה דגם באירופה אשר הציע מקום לשבעה, וכעת זה קורה דווקא כחלק מהתכנית של היצרנית למצב את עצמה בתחום היוקרה.

מאזדה CX-80 2024
צילום: מאזדה
 

הבסיס מוכר, גם השאר

מאזדה CX-80 החדש מבוסס על הפלטפורמה החדשה והגדולה של היצרנית עליה מבוססים דגמי מאזדה CX-60, CX-70 ו-CX-90. ה-80 החדש מקביל ל-90 אשר משווק בעיקר בצפון אמריקה, אוסטרליה וגם בישראל ויציע מקום לעד שבעה נוסעים כולל הנהג (עד שמונה ב-CX-90).

בהתאם, מידותיו של ה-80 החדש צנועות במעט מאלה של 90, אולם עדיין מדובר ברכב גדול למדי: אורכו 499.5 ס״מ (כ-11 ס״מ פחות), רוחבו 189 ס״מ (כ-5 ס״מ פחות) וגובהו 171 ס״מ (כ-2.5 ס״מ פחות). בסיס הגלגלים של שני הדגמים זהה עם 312 ס״מ מקצה לקצה.

מאזדה CX-80
צילום: מאזדה

הדמיון ממשיך גם בכל הקשור למופע החיצוני. מאזדה CX-80 מזכיר מאוד את אחיו המעט גדול יותר, ולא בטוח שמבט אחד יספיק כדי להבדיל ביניהם. עיקר ההבדלים נמצאים בקורה D מאחור – זו של CX-80 החדש צרה יותר וסביבה יותר אלמנטים עיצוביים ליצירת מופע אתלטי ומהוקצע יותר. לכך תורמות גם פרופורציות עדיפות בזכות המרכב המקוצר אשר מקצץ מסרחי העודף.

סביבת הנהג גם היא, לפחות במבט ראשון, כמעט זהה לגמרי בין הדגמים עם הסידור המוכר של לוח המחוונים המוקרן ומסך המולטימדיה של היצרנית. ההבדלים נעוצים במרחב שצפוי להיות מעט פחות נדיב ובסידור המושבים. מאזדה תציע את CX-80 החדש עם סידור של שישה (2+2+2) או שבעה (2+3+2) מקומות ישיבה בעוד ה-90 הגדול יותר מציע גם מקום לשמונה נוסעים (2+3+3) כאופציה.

מאזדה CX-80 סביבת נהג
צילום: מאזדה

היצע יחידות ההנעה מוכר גם הוא, אך לפחות בשלב ראשון מנוע הבנזין החדש של היצרנית לא יוצע עם הדגם המיועד לאירופה. כן יוצע מנוע הדיזל – 3.3 ל׳, 6 ציל׳, טורבו, היברידי-מתון מסדרת ׳סקייאקטיב X״ המפיק כאן 254 כ״ס. 

בראש ההיצע תעמוד הגרסה ההיברידית-נטענת: זו משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל׳ למנוע חשמלי (173 כ״ס) המפיקים יחד הספק משולב של 327 כ״ס. סוללת 17.8 קוט״ש תאפשר טווח נסיעה מירבי על חשמל של עד 60 ק״מ.

מאזדה CX-80 טעינה וסוללה
צילום: מאזדה