והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית רכבי שטח׳ הוא – פורד ברונקו.
זו השנה השלישית ברציפות בה אנו בוחרים להעניק לברונקו את תואר ׳אוטו השנה בסגמנט רכב שטח׳, והוא עשה זאת גם השנה בקלות יתרה.
ראשית, נאמר זאת בכנות – מספר המתחרים הישירים לא גדול. מרבית יצרניות הרכב יצאו לאורך השנים מהסגמנט, וגם פורד עצמה נעדרה ממנו תקופה ארוכה – אולם עם ברונקו היא חזרה, וכמה טוב שעשתה זאת. הברונקו אוסף נקודות כבר על ההתחלה – בעולם מתחשמל רכב שטח גדול וקשוח שכזה לא תמיד עושה הגיון, כך שעצם קיומו ראוי להערכה.
נמשיך לעיצוב, כי הברונקו נראה פשוט נהדר. בפורד החליטו ללכת בכיוון הרטרו עם קריצה ברורה לברונקו האייקוני של שנות ה-60׳. עם זאת, בפורד לא נפלו למחוזות של נוסטלגיה דביקה וחסרת תוכן אלא הצליחו להביא פרשנות מודרנית למאפייני העיצוב האייקונים של הדגם המקורי. התוצאה, כאמור, מאוד לטעמנו.
וזה ממשיך גם בסביבת הנהג אשר מציגה מופע רטרו-מודרני המייצר עניין לעין ומעלה חיוך. עם זאת, סביבת הנהג עצמה גם תכליתית במידה: הקווים הישרים קלים לניקוי, החומרים עצמם עמידים וניתן לנקות אותם עם צינור, יש פתחי ניקוז בדלתות, ידיות אחיזה נוחות, הכפתורים גדולים כך שניתן יהיה לתפעל אותם עם כפפות ועוד.
ואז מניעים ויוצאים לדרך ומגלים שכבר בגרסת הבסיס מנוע טורבו-בנזין בריא עם 270 כ״ס המייצר ביצועים טובים. מעליו ישנו מנוע ה-2.7 ל׳ (V6) אשר מציע כבר 330 כ״ס בריאים עוד יותר. ואם זה לא מספיק תמיד אפשר לדבר על גרסת ׳ראפטור׳ עם 400 כ״ס (ונדבר עליה מיד).
כמובן, יכולות השטח גבוהות כבר בגרסת הכניסה ואלה משתפרות ככל שמתקדמות ברמות הגימור והגרסאות. לכולן הנעה כפולה, תיבה אוטומטית הכוללת גם יחס העבר נמוך (LOW) וצמיגים שמנמנים. בהמשך מפרט השטח מתעצם עם צמיגי ״חצי״ במידה 33״ עד 35 אינץ׳, סרני דנה משופרים, בולמי בילשטיין, נעילות דיפרנציאל מרכזי, מיגונים, ועוד – רק תבחרו את הגרסה התואמת לרמת השטח שלכם.
בראש ההיצע עומדת כמובן גרסת ׳ראפטור׳ האימתנית שמלבד המנוע המחוזק (כאמור, 400 כ״ס) כוללת מגוון רחב של שינויים ושדרוגים שהפכו את ברונקו לטורף שטח אמיתי שכמעט לא יודע גבולות. זה מתחיל בצמיגי שטח במידה 37 אינץ׳, ממשיך במפסק סרנים רחב בהרבה, סרנים מחוזקים, בולמי FOX ארוכי מהלך לעבודת שטח מאומצת, אפשרות לניתוק מוט מייצב ועוד.
בקיצור, מכל הסיבות האלה, פורד ברונקו הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט רכבי שטח׳.