אופל גרנדלנד, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV), המקורי נחשף בשנת 2017 על בסיס פלטפורמת EMP2 של פיג׳ו-סיטרואן דאז. דור זה שווק בישראל עד למתיחת הפנים של הדגם אשר הוכרזה בשנת 2021, אז הופסק השיווק המקומי. כעת חושפת אופל את הדור השני של גרנדלנד אשר יציע מגוון יחידות הנעה מחושמלות.

אופל גרנדלנד סמל
צילום: אופל
 

בעיקר מחושמל

הדור החדש של גרנדלנד מבוסס על פלטפורמת STLA מדיום של קבוצת סטלנטיס, התוצר של איחוד PSA (פיג׳ו, סיטרואן ועוד) עם קבוצת FCA (פיאט, קרייזלר ואחרות). פלטפורמה זו תוכננה מראש כך שתתאים להנעה חשמלית או לגרסאות עם מנועי בעירה פנימית. פיג׳ו 3008 החדש היה הדגם הראשון שהוצג על בסיס הפלטפורמה החדשה והוא חולק עם גרנדלנד מכלולים רבים.

חיצונית, אופל גרנדלנד החדש מאמץ סגנון רבוע ומכובד יותר משל הדור היוצא, אך שומר על מופע רגוע ומאופק למדי. מלפנים סבכת ה׳ויזור׳ של אופל הכוללת הפעם תאורת לד-יום אשר מגיעה כמעט עד ללוגו היצרנית המואר. יש חישוקים נאים בצביעה דו-גוונית, חצאיות צד בשחור-מבריק, צביעה דו-גוונית ועוד. מאחור גם קווים ישרים, יחידות תאורה קטנות ותאורת לד-יום לרוחב תא המטען המתחברת הפעם לשם היצרנית המואר. 

אופל גרנדלנד 2024
צילום: אופל

אופל גרנדלנד החדש גדול מקודמו בכל מימד: אורכו 465 ס״מ (תוספת של 17 ס״מ), רוחבו 190.5 ס״מ (6.5  ס״מ יותר), גובהו 166 ס״מ (2 ס״מ יותר). בסיס הגלגלים נמתח על פני 278.5 ס״מ, תוספת ניכרת של 11 ס״מ ביחס לדור היוצא, וזה אמור לבוא לידי ביטוי במרחב הפנים, כך אופל.

בסביבת הנהג ניתן לראות סידור מודרני ועדכני בהרבה: לוח מחוונים מוקרן מלבני וקטן יחסית ולצידו מונח במישור אחר מסך ענק בגודל 16 למערך המולטימדיה. להשלמת תצוגת המידע, באופל מציידים את גרנדלנד החדש בתצוגה עילית עשירה. באופן מעניין, פתחי המיזוג בצדדים מוקמו על דלתות הנהג והנוסע. עוד מציינים באופל את תאורת האווירה העשירה, ריפודים העשויים מ-100% חומרים ממוחזרים, ועוד.

אופל גרנדלנד סביבת נהג
צילום: אופל

באופל לא שחררו פרטים מלאים על יחידות ההנעה, אולם אלה צפויות להיות אותן יחידות המוכרות של הקבוצה בכלל, של פיג׳ו 3008 החדש בפרט. ההיצע יתחיל ביחידת היברידית-מתונה עם מערך חשמלי 48V, ככל הנראה מנוע ה-1.2 ל׳ העדכני המפיק 136 כ״ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים. בהמשך יחידת הנעה היברידית-נטענת שתאפשר טווח נסיעה חשמלי של עד 85 ק״מ.

בצד החשמלי באופל מציינים בשלב זה את גרסת הטווח הארוך לה סוללת 98 קוט״ש המאפשרת טווח נסיעה מירבי של 700 ק״מ. אם לשער לפי נתוני פיג׳ו 3008 המקביל מדובר במנוע יחיד, 230 כ״ס והספק טעינה מהירה מירבי של 160 ק״ו. בהמשך צפויות גרסאות חשמליות נוספות כולל גרסת הנעה קדמית עם טווח סטנדרטי (כ-500 ק״מ) ו-210 כ״ס וגרסת הנעה כפולה עם 320 כ״ס וטווח דומה.

אופל גרנדלנד דור חדש
צילום: אופל