נזכיר, קופרה פורמנטור הוצג לראשונה בשנת 2020 והיה לדגם העצמאי הראשון של המותג הצעיר. מנגד, קופרה לאון היא למעשה מהדורה עם מיתוג אחר לסיאט לאון המוכרת, אולם נראה שחלק ממטרות מתיחת הפנים הן להעניק לה עיצוב מובחן יותר.
ואכן, ההופעה החיצונית של שני הדגמים זוכה לעדכון מקיף למדי, במיוחד מלפנים. לשני הדגמים חזית חדשה לגמרי עם יחידות תאורה חדשות (מטריקס לד) בעלות חתימת לד היוצרת ״משולש״, סבכה כמעט אטומה, פגוש ספורטיבי למראה ועוד. בנוסף, יש חישוקים שעוצבו מחדש וגם החלק האחורי זכה לעדכון אם כי מתון יותר מזה של החזית.
סביבת הנהג עודכנה גם היא כאשר השינוי הבולט ביותר הוא מסך המולטימדיה החדש בגודל של עד 12.9 אינץ׳. מעבר למסך בקופרה מציינים ממשק עדכני, קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל ומערכת שמע משודרגת חדשה עם 12 רמקולים שפותחה בשיתוף ׳סנהייזר׳.
היצע יחידות ההנעה יתחיל באלה המוכרות, ביניהן מנוע ה-1.5 ל׳ עם 150 כ״ס ומנוע ה-2.0 ל׳ עם 190 כ״ס לצד כמה גרסאות דיזל שיוצעו באירופה.
בראש ההיצע עדכון ליחידות ההנעה של גרסאות VZ החזקות והספורטיביות יותר. גרסאות הבנזין של פורמנטור ולאון ספורטורר (סטיישן) VZ זוכות למהדורה העדכנית והחזקה יותר שכבר הוצגה עם אודי S3 המחודשת של מנוע ה-2.0 ל׳ המוכר. לגרסה זו הספק משופר של 333 כ״ס, תוספת של כ-23 כ״ס ביחס לגרסה הקודמת.
בנוסף, היחידה ההיברידית-נטענת מוחלפת בדור החדש. זה אומר מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל׳ במקום ה-1.4 ל׳ היוצא, מנוע חשמלי חזק יותר, הספק משולב של 272 כ״ס (245 כ״ס בעבר), סוללה גדולה יותר וטווח משופר של מעל ל-100 ק״מ בין טעינות.