אין רכבות מחדרה לשדה התעופה. אני מזמין מונית וקובע עם אייזיק, חבר וקולגה, שאעצור אצלו ושנמשיך יחד לשם. יורד מהמונית, ממתין יחד עמו על ספסל רחוב עשוי עץ, והוא פונה אלי ואומר "זאת הפתעה, דאגתי לנו להסעה מיוחדת". אני מהנהן באדישות, כאילו, לא בשביל להשתחצן, אבל אם לא נוחת לידנו כדור פורח ואוסף אותנו, הוא לא יצליח באמת להרשים אותי. שתי דקות אחרי מגיעה מונית ללא כובע, מבט מעמיק מגלה שיש לה חישוקי AMG וכאשר אני לוקח את המזוודה אל תא המטען, אני מגלה את שילוב האותיות והספרות – S65 AMG – ואני מתחיל להבין מה קורה כאן.

עכשיו, לא אגיד שהתרגשתי, כי זו לא תהיה האמת. אבל הסתקרנתי. זו הייתה הגרסה המופרעת ביותר של ספינת הדגל של המותג עם סמל הכוכב, מנוע עתיר נפח בתצורה אקזוטית עם תריסר צילינדרים, ועוד כזה ששודכו לו שני מגדשי טורבו, כזה שהתפאר בתאוצה של רכבי על. זה רכב שעלה בזמנו 3.5 מיליון שקל, כשרק הצבע הלבן־מט שעוטה המרכב, היה תוספת של שלוש ספרות, באלפים.

אני בכל אופן נדהם לראות כמה האקזמפלר הזה שמור. משתלבים לכביש המהיר והדגמת תאוצה קלה, בעודי יושב במושב האחורי, הייתה הפתעה מוחלטת. שלא תבינו לא נכון, אנחנו נמצאים בעידן החשמלי, בו הספק גדול זה כבר לא פקטור וכמעט לכל זב חוטם המגיע מסין יש גרסה כוחנית עם מעל 400 סוסים. רק שכאן מדובר על יחידת כוח לוגמת בנזין, עטופה בכל הפאר הגרמני האפשרי (חימום, אוורור ומה לא, ואני מדבר על המושבים האחוריים...) ומתבונן החוצה על המכוניות. הנהג האיץ ואני שם לב שמאוד נעים לי ושהקצב ממש מהיר. מבט בלוח המחוונים גילה לי שיש בעיה עם הרכב הזה, הוא אשכרה מהיר בקטע פסיכי. והיה לי נעים מאוד, למעשה כמעט ולא שמתי לב לזה.

לא שגרתי / בא מהשוליים 459
צילום: יצרן

ברוך הבא
אייר צ'יינה. מזמין ארוחה צמחונית, מקבל אורז עם ירקות מאודים, אלא שהטעם תפל.  תיבול זה עניין אישי – אבל צמחונות לא אמורה להיות כזאת.

קיבלתי מגש של אוכל צמחוני – ובשתיים מתוך שלוש הצלחות בשר לאחר הכנה כזו או אחרת. הדיילת הסבירה לי מה יש בצלחות אבל הוסיפה כי לא תיקח אותן: "פשוט אל תאכל". ועדיין, בכל זאת, בתפריט היה רשום שזו מנה צמחונית. אגב, כל זה לא הפריע לה לחזור לאחר כחמש דקות ולהציע רוטב לצלחות האלה בדיוק. ובקיצור: ברוך הבא לסין.

מספרים
העיר בייג'ין. 16 אלף קמ"ר ו־22 מיליון תושבים. דו־גלגלי לא מחויב בקסדה, אם לשפוט לפי הראשים החשופים, וכולם בפקק. שלושה נתיבים לרכב ממונע, נתיב אחד לאופניים. הרוכבים האלה לא מביטים לאחור לפני שהם נכנסים לנתיב התחבורה הממונעת, אם הם צריכים לעקוף רכב שחנה אצלם בנתיב. אולי כי הם עושים דווקא, אולי בגלל בעיה אחרת. הם סומכים על הנהגים האחרים בעצימת עיניים, או שמא על המלאך ששומר עליהם. בכל מקרה, אין כמעט קבריולה, אין האצ'בק, אין כמעט ספורטיביות, יש מעט מאוד מכוניות ספורט, אבל ממש מעט. השוק הסיני דומה לזה הישראלי, עם 19% רכב חשמלי, כמעט 40% גרסאות מחושמלות.

לא שגרתי / בא מהשוליים 459
צילום: אייזיק דווידוביץ'

עכשיו, בואו נדבר רגע על מספרים אחרים. למרצדס AMG S65 ההיא יש מנוע 6.0 ליטר במבנה V12, מעל 600 כ"ס ונתון מומנט מדהים בזמנו ומרשים גם כיום: 102 קג"מ.

מכונית הפאר הזאת מאיצה מ־100 ל־200 קמ"ש תוך 9.2 שניות בלבד – וזה כשנייה וחצי מהיר יותר מטסלה מודל 3 פרפורמנס. אני לא מאמין שאפגוש משהו מהיר יותר בביקור הזה בסין.

ואז, שלושה ימים לאחר מכן, עלינו על רכבת ונסענו לעיר אחרת ב־347 קמ"ש.


 

לא שוכחים. שיחזרו כבר החטופים אלינו ומי ייתן ולא תיפגע שערה מראשו של אף לוחם