מותג הרכב החשמלי הסיני ארקפוקס (Arcfox) בדרכו לישראל והשיווק יחל בעוד מספר שבועות. מותג ארקפוקס שייך לתאגיד הרכב BAIC וזה ישווק כאן על-ידי EV מוטורס, עם תחילת היבוא יוצגו כאן שני דגמים ובהמשך יצטרפו אליהם עוד שלושה דגמים.

ארקפוקס aS
צילום: יצרן
 

תאגיד, מותג

תאגיד BAIC הסיני הוא בבעלות המדינה, נוסד ב-1958 והוא השישי בגודלו בסין עם ייצור של כ-2 מיליון מכוניות. בנוסף לייצור דגמים מקוריים משלו, BAIC משתף פעולה בין השאר עם יונדאי ומרצדס, להרכבת דגמיהם בסין. התאגיד מייצא דגמים משלו לשווקים בדרום-מזרח אסיה, אפריקה ודרום אמריקה. 

תאגיד BAIC מכוון לאירופה והכוונה היא לייצא דגמים של ארקפוקס, מותג רכב שהוקם ב-2017, ומשתף פעולה עם חברת מגנה הקנדית.

ארקפוקס סביבת נהג
צילום: יצרן
 

דגמים, מפרט

שני הדגמים הראשונים של ארקפוקס שיגיעו לישראל הם דגם הפנאי אלפא T ומכונית הנוסעים אלפא S, ואלה יתייצבו כאן כאמור כבר בעוד מספר שבועות.  

אלפא T (לפי הסימול, α-T) הוא דגם פנאי בגודל בינוני (D-SUV) שהוצג ב-2019. הרכב הוא בצד הגדול יותר של הקטגוריה, עם בסיס גלגלים של 291.5 ס"מ, אורכו 479 ס"מ, רוחבו 194 ס"מ וגובהו 168 ס"מ. הדגם מוצע עם מנוע אחד והנעה אחורית עם 221 כ"ס או עם שני מנועים והנעה כפולה – וגרסה זו היא שתשווק כאן; התפוקה היא 441 כ"ס ו-73.4 קג"מ. לסוללה 93.6 קוט"ש והטווח לפי תקן NEDC המיושן הוא 546 ק"מ. 

ארקפוקס aT
צילום: יצרן

אלפא S (לפי הסימול, α-S) היא משפחתית גדולה במבנה ליפטבק (סדאן-קופה עם 5 דלתות), וזו הוצגה ב-2020. גם דגם זה הוא בצד הגדול יותר של הסגמנט, בסיס הגלגלים שלו זהה, האורך 498 ס"מ, הרוחב 196 ס"מ והגובה 160 ס"מ. דגם זה מוצע אף הוא עם מנוע אחד והנעה אחורית ו-221 כ"ס, 2 מנועים והנעה כפולה ל-441 כ"ס וגם בהספק של 652 כ"ס. הסוללה זהה, והטווח המוצהר לגרסת ההנעה הכפולה הרגילה הוא 572 ק"מ. 

במהלך השנה ישווקו בישראל שלושה דגמים נוספים שהושקו בסין מאז סוף 2023.  

ארקפוקס aT
צילום: יצרן

דגם אחד הוא קאולה (Kaola), שילוב של סטיישן ומיניוואן המוגדר כ'רכב חכם להורים', הוצג בסין כ'רכב שתוכנן לאימהות ולתינוקות', ובסיס הגלגלים שלו הוא 282 ס"מ. 

הדגם השני הוא אלפא T5 (בסימול αT5), מהדורה קטנה יותר של דגם הפנאי אלפא T.

הדגם השלישי בהקבצה זו הוא אלפא S5 (הסימול הוא αS5), הדומה לאלפא S וגם הוא קטן יותר. 

ארקפוקס aS
צילום: יצרן
 

יבואן, שיווק

דגמי ארקפוקס ישווקו כאן על-ידי EV מוטורס, המייבאת את מותגי JAC ו-LEVC. שני הדגמים הראשונים שישווקו כאן, אלפא S ואלפא T, יוצעו במחיר תחילי של 240,000 שקלים.

יו"ר EV מוטורס, אוהד זליגמן, אמר כי "בתקופה הקרובה תפתח החברה אולם תצוגה ייעודי לרכבי ארקפוקס".

ארקפוקס aT
צילום: יצרן