סמארט, שנחנך כמותג של מרצדס ליצירת מכוניות זעירות לפני 30 שנים, היה לשותפות בינה לבין ג'ילי ב-2019 ומכוון ליצירת דגמים חשמליים גדולים בהרבה (אבל לא מדי). ביחסים שבין היצרנים, ג'ילי מביאה את הבסיס הטכנולוגי, מרצדס את עיצוב החוץ והפנים.
דגם חדש
סמארט הציגה את #1 כקונספט ב-2021, את גרסת הייצור ב-2022, והדגם משווק כאן מדצמבר 2023. הדגם הגדול ממנו, #3, הושק ב-2023 והייצור החל בתחילת שנה זו.סמארט #3 מיוצר כמו #1 בסין וגם הוא מבוסס על הרצפה הייעודית SEA שפותחה בשבדיה ואותה חולקים גם וולוו EX30, זיקר X, סמארט #1. הדגם החדש גדול יותר: אורך בסיס הגלגלים 278.5 ס"מ, אורך המרכב 440 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ; ב-#1 הממדים הם 275 ס"מ, 227 ס"מ ו-180 ס"מ. עם זאת, וכיאה לעיצוב ולהגדרה, הוא נמוך יותר: 156 ס"מ, 10 ס"מ פחות. נפח תא המטען הוא 370 ליטרים (288 ליטרים בדגם הקטן יותר) ומשקל הרכב נע בין 1885 ל-1985 ק"ג.
סמארט #3 כמו #1 מוצע בשתי גרסאות מנוע/הנעה: רגילה, עם מנוע אחד והנעה אחורית; בראבוס, עם שני מנועים והנעה כפולה. התפוקה בגרסה הרגילה 272 כ"ס ו-35 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. לסוללה 66 קוט"ש לטווח 435-455 ק"מ. הספק הטעינה המהירה (DC) הוא 150 קילוואט וזו האיטית (AC) עד 22 קילוואט (7.4 קילוואט ב-#1 הבסיסית).
בגרסת בראבוס התפוקה היא 428 כ"ס ו-55.4 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 3.7 שניות והטווח 415 ק"מ. המהירות המרבית, הסוללה והטעינה ללא שינוי.
אבזור, מחירים
גם ב-#3 וכמו ב-#1 שלוש רמות אבזור, והן עשירות למדי. 'פרו +' עולה 205,000 שקלים ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית, צג "12.8, מחוונים מוקרנים. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.ברמת האבזור 'פרמיום', שמחירה 225,000 שקלים, תאורת לד מטריקס, חישוקים אווירודינמיים יותר, תצוגה עילית, פנים מהודר יותר, מערכת שמע משודרגת של ביטס ובתחום הבטיחות גם בלימה אוטונומית לאחור. ב'לאונץ' אדישן', העולה 235,000 שקלים, צבעים ואיפור מעט שונים.
בגרסת בראבוס, העולה 250,000 שקלים, קליפרים בצבע אדום, צליל מנוע ספורטיבי, פריטי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים.