פורשה, יצרנית המכוניות הגרמנית, מתכוננת לקראת השקתה של 911 האייקונית המחושמלת (היברידית) הראשונה. הצגתה צפויה במסגרת מתיחת הפנים לדור הנוכחי אשר נקבעה ל-28 במאי.
 

ההיברידית והרינג

נזכיר כי מוקדם יותר החודש (מאי) סיפקה פורשה הצצה לקראת מה שצפוי לבוא, כולל תמונות של אב הטיפוס של 911 המחושמלת אותה היא מכנה כ"היברידית ביצועים". המכונית הקיפה את מסלול הנורבורגרינג הנודע ב-7:16.9 דקות, מהיר בכ-8.7 שניות מגרסת בנזין מקבילה של הדגם היוצא, כך פורשה. אגב, גרסה מקבילה, פורשה כמובן לא ציינה באיזה דגם מדובר, אך באחת התמונות נראה סימול של גרסת ה-"GTS" במשענת הראש של המושב, וסביר להניח כי אכן מדובר בגרסת זו.

לראשונה בתולדותיה: פורשה תציג 911 היברידית
צילום: פורשה

יורג ברגמייסטר, נהג המירוצים שקבע את זמן ההקפה, אמר: "יש לנו יותר אחיזה, יותר כוח, והתגובה המיידית של היברידית הביצועים הוא יתרון גדול". פרנק מוסר, האיש שאחראי על דגמי 911 ו-718, הוסיף כי "היברידית הביצועים החדשנית הזו הופכת את ה-911 לדינמית עוד יותר". עוד הוסיף כי ה-911 המחודשת עברה קרוב ל-5 מיליון ק"מ של מבדקי נהיגה בתנאים מגוונים במקומות שונים ברחבי העולם וצלחה אותם.

כאמור, פורשה טרם פרסמה פרטים טכניים על מערכת ההנעה ההיברידית, אך אישרה כי היא אכן מדובר בגרסה היברידית ״מלאה״. לפי השמועות מערכת ההנעה ההיברידית תשלב בין מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים כפול מגדשים (טורבו) אשר יניע את הגלגלים האחוריים למנוע חשמלי אשר יניע את הגלגלים הקדמיים. ההספק המשולב צפוי לעמוד על כ-500 כ״ס.

לראשונה בתולדותיה: פורשה תציג 911 היברידית
צילום: פורשה
 

עדכונים, בכללי

לצד הגרסה ההיברידית תיחשף, כאמור, מתיחת הפנים של 911, זו צפויה להיות בהיקף המקובל בעדכונים שכאלה. לפי דיווחים, גרסאות הכניסה של 911 – קאררה, קאררה S – צפויות לקבל מערך היברידי מתון (48V) אשר יסייע בשיפור צריכת הדלק ולהספק המנוע. ההספק כיום עומד על 385 כ"ס ו-450 כ"ס, בהתאמה. השיפור יושג, בין היתר, באמצעות מגדש טורבו חדש (ככל הנראה מבית BorgWarner), אשר כולל מערך חדש לצמצום השהיית הטורבו, גם באמצעות ניצול גזי הפליטה לטעינת הסוללה.

לראשונה בתולדותיה: פורשה תציג 911 היברידית
צילום: פורשה

ככל הנראה הטורבו יהיה מתוצרת BorgWarner, ספקית ותיקה של פורשה, אשר הציגה מערך טורבו המופעל חשמלית לצמצום ההשהייה האופיינית למגדשים מסוג זה, ובנוסף מנצל את גזי הפליטה לטעינת סוללה של 48V.

עוד במסגרת מתיחת הפנים, המתלים וההיגוי זכו לכיול מחדש לשיפור ודיוק פעולתם. גם תא הנוסעים צפוי לעבור שדרוג קל הכולל, בין היתר, לוח מחוונים מעודכן.

פרטים מלאים אודות פורשה 911 המחודשת יופיעו בחשיפה המלאה.

לראשונה בתולדותיה: פורשה תציג 911 היברידית
צילום: פורשה