כפי שדיווחנו לאחרונה, פורשה חשפה את מתיחת הפנים של 911 האייקונית. במסגרת העדכון זכתה מכונית הספורט המוכרת לשורת עדכונים מקובלים ולצידם שינוי אחד בהיצע הדגמים עם השלכות דרמטיות: גרסת ה-GTS זוכה למערכת הנעה היברידית, לראשונה בתולדות הדגם.
 

פורשה 992, סיבוב שני

הדור הנוכחי של פורשה 911, המכונה 992, הוצג לראשונה בשנת 2019 על בסיס פלטפורמה חדשה דאז. מתיחת הפנים שהוצגה כעת היא עדכון מקיף למדי לאותה 992 אשר זוכה לכינוי החצי רשמי 992.2, חביב.

זה קרה: פורשה הציגה 911 היברידית
צילום: פורשה

חיצונית זוכות כל הגרסאות לעדכון קל לעיצוב החיצוני אשר שומר על המאפיינים והמראה האייקוני, אך מעדכן אותו במידה. כך למשל ניתן למצוא מלפנים פגוש חדש המשתנה מגרסה לגרסה ויחידות תאורת לד-מטריקס חדשות המוצעות כעת כסטנדרט. גרסת ה-GTS, עליה נרחיב מיד, זוכה לכונסי אוויר בפגוש עם חמישה סנפירים אדפטיבים קטנים לשיפור זרימת האוויר בתנאים משתנים, הן לקירור (האוויר מנותב לרדיאטורים) והן להצמדה שכן חלק מהאוויר מוזרם דרך הדיפיוזר בתחתית המרכב. 

בנוסף, בפורשה מציינים יחידות תאורה חדשות מאחור כולל שיבוץ שם היצרנית בפס התאורה ולפי פורשה הדבר מעניק ל-911 יציבה רחבה עוד יותר במבט מאחור. הסבכה מאחור עוצבה מחדש גם היא, גם יציאות המפלט ואפילו מיקום לוחית הרישוי שונה. 

זה קרה: פורשה הציגה 911 היברידית
צילום: פורשה

סביבת הנהג זכתה ללא מעט תשומת לב. ראשית, ה-911 תגיע כעת כסטנדרט עם סידור של 2 מושבים בגרסת הקופה, כאשר סידור של 2+2 יוצע כאופציה ללא תוספת תשלום. מול הנהג ישנו גלגל הגה שעוצב מחדש ולראשונה בדגם ישנו לוח מחוונים מוקרן מלא בגודל 126 אינץ׳. במרכז ישנו מסך מולטימדיה בגודל 10.9 אינץ׳ (ללא שינוי) ופורשה מציינים ממשק חדש ומשופר. לפי פורשה ישנה קישוריות לאנדוריד ואפל, אולם זו האחרונה משולבת באופן רחב יותר מבעבר כולל תצוגות מסוימות שיופיעו בלוח המחוונים, אינטגרציה של אפליקציות המוזיקה ועוד. 

זה קרה: פורשה הציגה 911 היברידית
צילום: פורשה
 

העיקר

כאמור, לראשונה בתולדותיה, ה-911 תוצע גם בגרסה היברידית-מלאה. היחידה ההיברידית החדשה מוצעת בגרסת ה-GTS, גרסת ביניים ספורטיבית בין קאררה S לגרסאות הקצה של הדגם. לפי פורשה, מהנדסי החברה שילבו ידע שנצבר בקבוצות המרוצים השונות שלה לאורך השנים האחרונות, בין היתר במרוצי הסיבולת (כולל הלה-מאנס) שם השתתפה בהצלחה עם 919 ההיברידית. 

זה קרה: פורשה הציגה 911 היברידית
צילום: פורשה

יחידת ההנעה ההיברידית החדשה מכונה ׳T-הייבריד׳ ומבוססת על מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 3.6 ל׳, בתצורת בוקסר כמובן, ושני מנועים חשמליים. לפי פורשה, מנוע הבנזין מפיק לבדו 485 כ״ס ו-58.1 קג״מ, שיפור של כ-12 כ״ס מהדור היוצא כאשר נתון המומנט כמעט זהה. יחד עם המערך החשמלי ההספק הכולל עומד על 541 כ״ס והמומנט על 62.2 קג״מ – שיפור של 61 כ״ס ו-5.1 קג״מ. למרות תוספת המנועים החשמליים והסוללה (1.9 קוט״ש, 400V) בפורשה מציינים תוספת משקל של כ-50 ק״ג בלבד ביחס לדור היוצא. 

אחד החידושים המרכזיים ביחידה ההיברידית נוגע למגדש הטורבו אשר פועל גם כמגדש ״רגיל״ אך בהתאם לצורך ניתן להאיץ את מהירות הטורבינה גם בעזרת מנוע חשמלי קטן (15 כ״ס). לפי פורשה, הדבר מאפשר לקצר באופן משמעותי את השהיית הטורבו האופיינית. מעבר לכך, בעת פריקת הלחץ המערכת מסוגלת להמיר את האנרגיה הזו בחזרה ובכך להטעין את הסוללה, והדבר גם מייתר את הצורך בפורק לחץ מסורתי. בזכות המגדש החדש בפורשה מציינים בגאווה כי ניתן להסתפק במגדש יחיד במקום השניים שהיו ב-GTS היוצאת. 

זה קרה: פורשה הציגה 911 היברידית
צילום: פורשה

כסטנדרט ההנעה אחורית והתיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים. הביצועים פנטסטיים: 3 שניות ל-100 קמ״ש ו-312 קמ״ש מירביים. כן מוצעת גם גרסת הנעה כפולה עם ביצועים זהים.

מעבר למנוע, בפורשה מציינים גם מערך מתלים משופר הכולל לראשונה היגוי אחורי אקטיבי כסטנדרט. בנוסף, המתלים כוילו מחדש, שולב מערך הבולמים האדפטיבי העדכני של היצרנית (PDCC) הכולל גם אנטי-רולים אדפטיביים ועוד. הצמיגים במידות 315/30R21 מאחור ו-245/35R20 מלפנים.

זה קרה: פורשה הציגה 911 היברידית
צילום: פורשה

בשלב זה פורשה חשפה גם את קאררה המעודכנת. זו עושה שימוש באותו מנוע כפול מגדשים בנפח 3.0 ל׳ של הדור היוצא אשר זכה לעדכון מסוים. כך למשל, בפורשה מציינים כי קאררה המחודשת זוכה למצנן ביניים של גרסת הטורבו היוצאת (טרם נחשפה החדשה) ומגדשי הטורבו נלקחו מה-GTS היוצאת. בזכות שינויים אלו בפורשה מציינים עליה קלה בהספק ל-394 כ״ס (9 כ״ס יותר) ונתון מומנט דומה של 45.8 קג״מ. גם כאן הנעה אחורית כסטנדרט (אופציה לכפולה) ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים. הביצועים הם 4.1 שניות ל-100 קמ״ש או 3.9 שניות עם חבילת ׳ספורט כרונו׳, שיפור של 0.1 שניות ביחס לדגם היוצא.

שאר הגרסאות יחשפו בהמשך.

זה קרה: פורשה הציגה 911 היברידית
צילום: פורשה