בחודש נובמבר האחרון חשפה קאדילק את אופטיק, רכב הפנאי החשמלי החדש בהיצע שלה. בחשיפה המקורית הוצגו שתי תמונות בלבד עם מעט מאוד מידע מעבר לכך – כעת הגיע הזמן לחשוף מעט פרטים על הדגם החדש.
 

קאדילק אופטיק, הפרטים

אופטיק החדש מבוסס על פלטפורמת ׳אולטיום׳ של ג׳נרל מוטורס, פלטפורמה המשותפת עם שברולט בלייזר, שברולט אקווינוקס EV ועוד. מדובר ברכב פנאי בינוני המקביל במידותיו לכלים דוגמת לקסוס RX. אורכו 482 ס״מ, רוחבו 191 ס״מ, גובהו 164 ס״מ. כמקובל בתחום החשמלי, בסיס הגלגלים ארוך במיוחד ביחס לסגמנט: 295 ס״מ בין הסרנים. המשקל עומד על 2,335 ק״ג – נתון חריג גם בתחום החשמלי. נפח תא המטען עומד על 744 ל׳.

קאדילק אופטיק
צילום: קאדילק

עיצובו החיצוני עוקב אחר הקו של ליריק הגדול יותר, אולם מהצד ומאחור המראה שמרני ביחס לאח הגדול ומזכיר במידה רבה את דגמי הבנזין של היצרנית. בסביבת הנהג ישנו הסידור העדכני של קאדילק הכולל מסך לד בגודל 33 אינץ׳ עליו מוקרנים לוח המחוונים ומערך המולטימדיה. 

בקאדילק מציינים שימוש נרחב יחסית בחומרים ממוחזרים, ומבטיחים כי אלה יספקו את אותה תחושת איכות המצופה ממותג במעמדה. בתחום הנוחות ישנה אפשרות למערכת שמע עם 19 רמקולים מבית AKG הכוללת תמיכה בדולבי אטמוס, הטמעה של מערכות גוגל השונות במערך המולטימדיה ועוד.

קאדילק אופטיק סביבת נהג
צילום: קאדילק

בצד הבטיחות ישנו מערך ה׳סופר קרוז׳ המוכר של היצרנית, כאן בדור העדכני והמתקדם ביותר. לפי קאדילק, במרבית הכבישים המהירים בצפון אמריקה האופטיק החדש מסוגל לנהוג בכוחות עצמו וללא התערבות הנהג. 

בצד ההנעה ישנה גרסת אחת, לפחות בשלב זה: הנעה כפולה המתקבלת משני מנועים שיחד מייצרים 300 כ״ס 48.9 קג״מ. יחד עם סוללת 85 קוט״ש מתקבל טווח נסיעה מירבי של כ-480 ק״מ בין טעינות – אולם בשלב זה מדובר בהערכת היצרנית ולא מבדק מלא בתקן WLTP. הספק הטעינה המהירה לא נמסר, אך בקאדילק מציינים כי ניתן להוסיף כ-125 ק״מ בכ-10 דקות בעמדת טעינה מהירה.

קאדילק אופטיק 2024
צילום: קאדילק