ב.מ.וו מתכוננת לקראת שנה הבאה, בה תציין יובל להשקת סדרה 3 המקורית אשר נחשפה לראשונה בדצמבר 1975. מכונית ה"מנהלים" ההיא הפכה לאחת מן הצלחות המסחריות הגדולות של היצרנית ותפסה לעצמה מקום של כבוד בהיצע הדגמים של ב.מ.וו בפרט, גם בעולם הרכב בכלל. 

הדור הנוכחי (שביעי, G20) הוצג בשנת 2018, עבר מתיחת פנים ראשונה בשנת 2022 וכעת מוכרז עדכון נוסף. מדובר במחזור חיים ארוך-יחסית למקובל בתעשייה, אולם נראה לנו כי בב.מ.וו עושים זאת במטרה "למשוך" זמן ולהציג את היורשת יותר בסמוך למועד חגיגות ה-50' המתוכננות.

ב.מ.וו סדרה 3 2024
צילום: ב.מ.וו
 

העדכונים כעת

לפחות מבחינה חיצונית מדובר בעדכון קליל למדי וקשה להבחין בהבדלים בין הדורות. בב.מ.וו מציעים כעת ה-3 המחודשת במגוון צבעי מרכבי חדשים – לא פחות משבעה צבעים/גוונים שונים – וחישוקים קלים בעיצובים עדכניים. כמו תמיד, גם ה-3 המחודשת מוצעת עם חבילת עיצוב "M" להופעה ספורטיבית יותר.

בסביבת הנהג מציינת היצרנית עיצוב מחדש לגרפיקה בלוח המחוונים ומספר גלגלי הגה בעיצובים חדשים, אלה ישתנו בהתאם לגרסה ורמת הגימור. בנוסף, 3 המחודשת זוכה לתאורה עשירה מבעבר, דיפונים מחומרים חדשים ואיכותיים יותר, עדכון לממשק מערך המולטימדיה ומיזוג האוויר, מושבים חדשים ועוד.

ב.מ.וו סדרה 3 סביבת נהג
צילום: ב.מ.וו

היצע יחידות ההנעה בצד הבנזין/דיזל ללא שינוי: מנועי 2.0 ל' טורבו, 4 ציל') המפיקים 150-286 כ"ס בהתאם לגרסה; ובראש ההיצע מנועי ה-3.0 ל' (טורבו, 6 ציל' טורי) המפיקים 374 כ"ס בגרסת הבנזין ו-340 כ"ס בדיזל. לשניים האחרונים גם מערך היברידי-מתון 48V.

בתחום ההיברידי-נטען נרשמו שינויים. גרסאות 330e זוכות לסוללה גדולה יותר: 19.2 קוט"ש במקום כ-12 קוט"ש בעבר. תוספת הקוט"שים, בשילוב מערך הנעה יעיל יותר לפי ב.מ.וו, מאפשר ל-3 המחודשת טווח נסיעה חשמלי של עד 101 ק"מ בהתאם לגרסה ורמת הגימור – שיפור של כ-42 ק"מ ביחס לדור היוצא. גם הספק הטעינה שופר ועומד כעת על עד 11 ק"ו בטעינה ביתית (3.7 ק"ו מירביים בעבר). הספק המערכת הכולל ללא שינוי: 292 כ"ס.

סדרה 3 המחודשת צפויה להגיע לישראל ברבעון האחרון של שנת 2024.

ב.מ.וו סדרה 3
צילום: ב.מ.וו
 

גם ה-M

לצד ה-3 ה"רגילה", עודכה גם M3. זו מיישרת קו עם ההופעה העדכנית של הדגם, כאן בפרשנות הספורטיבית המרחיבה המתבקשת. עדכונים ברוח דומה נעשו גם בסביבת הנהג.

המנוע הוא עדיין אותו 3.0 ל' מוגדש (6 ציל') המוצע בגרסה "טהורה" עם הנעה אחורית ותיבה ידנית בהספק של 480 כ"ס. מהדורת ה'קומפטישן' עם הנעה אחורית מעמידה כבעבר הספק של 510 כ"ס ואילו גרסת ההנעה הכפולה זוכה לתוספת הספק של 20 כ"ס לסך של 530 כ"ס.

ב.מ.וו M3 2024
צילום: ב.מ.וו