ארגון הבטיחות האירופאי יורו NCAP פרסם את תוצאות סבב המבחנים הראשון לשנת 2024. הסבב הפעם כלל חמישה דגמים בלבד – שני רכבי פנאי, מכונית סלון אחת, מיניוואן יחיד ורכב מסחרי בינוני אשר נבדק עם שתי רמות אבזור בטיחות.
 

הבינו את הפרנציפ

זה היה מבחן נוסף בו נבדקו דגמים המיוצרים בסין. בעבר, מבדק הבטיחות של יורו NCAP היווה מכשול רציני ליצרנים אלה, אולם נדמה כי הדבר כבר אינו נכון תמיד היום. מזה כמה שנים שאנו רואים הצלחות מרשימות של מותגי הרכב מסין בתחום – כולל זכיה בתואר המכונית הבטוחה ביותר בסגמנט (אורה 03 ו-WEY קופי 01, למשל).

פולקסווגן טיגואן
צילום: יורו NCAP

לכן תוצאות המבחן הנוכחי לא מפתיעת אף אחד. שני דגמים של זיקר נבדקו, ושניהם זכו לדירוג של 5 כוכבים. רכב הפנאי הקומפקטי זיקר X סיים את המבדקים עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 84% בהגה על הולכי רגל ו-83% במערכות בטיחות. זיקר 001, מכונית ה"כמעט" סלון של היצרנית סיימה עם 88% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים וציונים זהים לאלה של X בסעיפי הולכי הרגל ומערכות הבטיחות.

דגם נוסף מסין הוא המיניוואן מקסוס מיפה 7 (Mifa) אשר הוצג בשנת 2023 – ואם זה לא היה ברור גם ה-7 זכה לדירוג המירבי של 5 כוכבים. הציונים הם 92% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-75% בסעיף מערכות הבטיחות.

זיקר 001
צילום: יורו NCAP

דגם לא סיני ראשון שנבדק הוא פולקסווגן טיגואן החדש (דור שלישי) אשר הוצג לאחרונה. גם טיגואן קיבל את הדירוג המירבי (5 כוכבים) אולם הציון בסעיף ההגנה על מבוגרים נמוך יותר מאלה של הדגמים מסין ועומד על 83%. שאר הציונים דומים: 88% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו-78% בסעיף מערכות הבטיחות.

הדגם האחרון שנבדק בסבב הנוכחי הוא פורד טורנאו קאסטום אשר שיווקו בישראל החל ממש לאחרונה. קאסטום קיבל ציון של 75% בהגנה על מבוגרים (ובכך נמנע הכוכב החמישי) ו-86% בהגנה על ילדים. הדירוג הסופי מתחלק לשניים: ברמת האבזור הסטנדרטית מתקבל דירוג של 3 כוכבים עם ציון של 77% בהגנה על הולכי רגל ו-53% במערכות בטיחות. חבילת הבטיחות מוסיפה מערכות ויכולות המשפרות את הציונים: 83% בהגנה על הולכי רגל ו-62% במערכות בטיחות, מספיק כדי להעניק לגרסה זו דירוג של 4 כוכבים.

פורד טורנאו קאסטום
צילום: יורו NCAP