בספטמבר 2022 חשפה ג'יפ את ואגוניר S קונספט, קדימון לקראת הרכב החשמלי ה"אמיתי" הראשון שלה – וכעת היא מציגה את גרסת הייצור של הדגם הסדרתי. למרות השם המוכר, לואגוניר S החדש אין קשר לרכב הפנאי הענק החולק עימו את השם. דגם זה מבוסס על פלטפורמת STLA הגדולה של 'סטלנטיס', אותה הוא חולק עם דגמים כמו דודג' צ'ארג'ר החדשה.
 

לא השתנה, שינה המון

חיצונית ג'יפ מספקת לנו שחזור כמעט מלא של רכב התצוגה המקורי. זה, בגדול, דבר חיובי שכן ואגוניר S מביא פרשנות מודרנית ורעננה למאפייני העיצוב המסורתיים של היצרנית. הסבכה עם שבעת החריצים למשל זוכה לתאורת לד נאה, הקווים של המרכב פשוטים ונקיים יחסית ומאחור ניתן להבחין בקו גג המשתפל בחדות מטה ובכנף האחורית הגדולים המעניקה לו הופעה שונה ומיוחדת.

ג'יפ ואגוניר S
צילום: ג'יפ

בג'יפ מציינים כמובן כי לעיצוב מרכיב חשוב בהורדת מקדם הגרר שעומד בדגם זה על 0.29 Cd, נתון נאה למדי לרכב פנאי גדול שכזה. עם זאת, נציין כי בתחום החשמלי ישנם רכבי פנאי עם נתוני גרר עדיפים, ולא במעט.

ממדיו מציבים אותו לצד כלים כמו קאדילק אופטיק החדש שנחשף ממש לאחרונה. לואגוניר מרכב באורך 488.5 ס"מ, רוחב של 212 ס"מ (ככל הנראה כולל מראות) וגובה של 164.5 ס"מ. 

ג'יפ ואגוניר S 2024
צילום: ג'יפ

סביבת הנהג נחשפה באופן חלקי בינואר האחרון, וכעת הוסיפה ג'יפ תמונות ופרטים נוספים. המופע הכללי מודרני ועדכני כמצופה מהרכב המתקדם ביותר של היצרנית. בג'יפ מתגאים בשטח מסך כולל של 45 אינצ'ים המתחלקים על פני לוח המחוונים ומערך המולטימדיה (12.3 אינץ' כל אחד), מסך שלישי מול הנוסע ומסך לתפעול מערכות הנוחות השונות (לא נמסרו הגדלים). 

בג'יפ מציינים כי הדגם ישלב בין טכנולוגיה מתקדמת ליוקרה אמיתית. כך שלצד המראה הנקי והמסכים ישנם דיפונים וריפודים איכותיים כולל תפירה ייחודית לגלגל ההגה, תאורת אווירה עשירה, פתיחה חשמלית לדלתות בסגנון טסלה, תפעול מרחוק באמצעות אפליקציה, עדכונים מהאוויר (OTA), מערכת שמע עם 19 רמקולים מבית McIntosh ועוד.

ג'יפ ואגוניר S סביבת נהג
צילום: ג'יפ
 

איך נוסע, וכמה רחוק

בשלב הראשון תציע ג'יפ את ואגוניר S בגרסה אחת: הנעה כפולה בזכות שני מנועים המפיקים יחד 600 כ"ס ו-81.5 קג"מ. הסידור הזה מסוגל להאיץ את רכב הפנאי המגודל מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בלבד. בעתיד צפויות גרסאות הנעה נוספות, כולל גרסת הנעה אחורית לשיפור היעילות.

ג'יפ ואגוניר S נתונים
צילום: ג'יפ

למערכת החשמל מתח של 400V, ואת האנרגיה מספקת סוללת 100 קוט"ש. זו מאפשרת טווח נסיעה מירבי של עד 480 ק"מ – ורק נזכיר כי כאשר הוצג אב הטיפוס דובר על טווח של מעל ל-600 ק"מ, רמז לגרסת טווח ארוך שתוצג בעתיד? הספק הטעינה המהירה לא נמסר, אולם בג'יפ מציינים כי 23 דקות יספיקו כדי להביא את הסוללה מ-20-80%. 

ג'יפ ואגוניר S יוצע החל מהמחצית השניה של השנה במהדורת השקה מיוחדת בשוק האמריקאי במחיר שמתחיל בכ-70,000 דולרים לפני מיסים. בהמשך יתרחב השיווק לשווקים נוספים.

ג'יפ ואגוניר S מחיר
צילום: ג'יפ