אודי מציינת 25 שנים ל-RS4 המקורית, והיא עושה זאת כמובן באמצעות הצגת מהדורה מיוחדת לגרסת העל של המשפחתית הגדולה שלה. באודי מציינים כי מהדורה זו תוצע במספר מוגבל של 250 עותקים בלבד, לצידה תוצג מהדורת-מחווה מקבילה של אודי RS5 ספורטבק בהיקף דומה של עותקים.
 

אודי RS4 נולדה

בראשית שנות ה-90' אודי הצטרפה למגרש המשפחתיות הגדולות הספורטיביות עם RS המקורית, וזו היוותה את יריית הפתיחה שהובילה בסוף לחטיבת הספורט הענפה של היצרנית. הדברים התגלגלו לאורך כמה שנים עד שלבסוף בשנת 1999 הוצגה אודי RS4 אוונט (סטיישן) המקורית, הדגם הראשון של היצרנית שפותח באופן מלא בחטיבת הספורט שנקראה דאז 'קוואטרו GmbH'.

אודי RS4 2001 + RS4 2024
צילום: אודי

ה-RS4 ההיא התבססה על אודי A4 מסדרת B5 אשר הוצגה כבר בשנת 1995. מעבר למראה הסטיישן-אקשן המוצלח שלה, הנמכרת מרכב וכיול מתלים מתאים היא הייתה חמושה ביחידת הנעה מרשימה לזמנה (וגם כיום): מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.7 ל' אשר פותח ביחד עם קוזוורת' והפיק לא פחות מ-380 כ"ס. יחד עם תיבה ידנית והנעה כפולה התקבלו ביצועים מצוינים לשעתם: 4.9 שניות בלבד ל-100 קמ"ש.

הדור השני של A4 ראה אור בשנת 2000 אולם היצרנית לא הציגה לו גרסת RS, ובדור זה נאלצנו להסתפק בגרסת S "חמימה" בלבד. חבל, אבל היה אפשר היה להתנחם במנוע ה-V8 האטמוספרי שלה: 4.2 ל' ו-340 כ"ס.

אודי RS4 מהדורת 25 שנים
צילום: אודי

הסידור הזה חזר במלוא כוחו (תרתי משמע) בדור השלישי של אודי A4 (שנת 2004, מכונה B7), אז הוצג הדור השני של RS 4 (שנת 2006). כן, כאן נוסף לראשונה רווח בין ה-RS לספרה 4, באודי מתעקשים. לראשונה (ולאחרונה) הדגם הוצג גם בתצורות מרכב נוספות: לצד הסטיישן האייקונית הוצעו גם מרכבי סדאן וקבריולה. ה-RS4 הזו קיבלה את מנוע ה-V8 המוכר של היצרנית בנפח 4.2 ל' אשר הפיק כאן 420 כ"ס. הדור השלישי (B8) הוצג בשנת 2012 רק בתצורת הסטיישן, עם אותו המנוע אך לאחר עדכון שגם הוסיף למספר הסוסים (450 כ"ס).

בשנת 2018 הוצגה RS4 הנוכחית (דור רביעי, B9), שוב במרכב סטיישן בלבד. היא חזרה לסידור הנעה דומה לזה המקורי: V6 כפול מגדשים, הפעם בנפח 2.9 ל'. ההספק זהה לזה של הדור הקודם (450 כ"ס) אך יחידת ההנעה החדשה הוסיפה במומנט ובזמינותו: 61.1 קג"מ במקום 43.8 קג"מ. ואף מילה על צליל המנוע.

אודי RS4 2024
צילום: אודי
 

ועכשיו

המהדורה המיוחדת שנוצרה לכבוד האירוע מוצגת כאן בתמונות בצבע הצהוב האייקוני של הדגם המקורי. מהדורה זו זוכה לגימור שחור לעיצוב החיצוני, כולל במסגרות החלונות, סמל היצרנית ועוד. גם יחידות התאורה מלפנים (מטריקס לד) זוכות לגימור מושחר בקצוות ומסילות הגג הוסרו ליצירת הופעה זורמת יותר. כמובן, ישנם לא מעט תגי "25 שנים" בחוץ ובסביבת הנהג. 

אודי RS4 סביבת נהג מהדורה מוגבלת
צילום: אודי

בסביבת הנהג טיפול דומה והמשך של המוטיב הצהוב-שחור – ריפוד המושבים, התפירה על גלגל ההגה, הדיפונים ועוד כולם משלבים את הצהוב המזוהה עם הדגם המקורי. כמובן, וכנהוג במהדורות מסוג זה, כל דגם ממוספר וזוכה ללוחית המעידה על מספרו בקבוצה. אגב, אם המספר חשוב לכם דעו שבאודי משיקים גם שעון במהדורה מוגבלת לציון האירוע, וכן גם הוא יוצע ב-250 עותקים בלבד.
מתחת למכסה המנוע זוכה ה-RS4 הזו לתוספת הספק קלה: 470 כ"ס (20 כ"ס יותר). המומנט ללא שינוי. התיבה היא עדיין אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה כפולה כמובן. הביצועים עדיפים במעט על RS 4 "רגילה": 3.7 שניות ל-100 קמ"ש, שיפור של 0.2 שניות.

לצד המנוע המחוזק באודי מדווחים על מתלים שכוילו מחדש ומגיעים מהמפעל עם הנמכה של 10 מ"מ ביחס ל-RS 4 "רגילה". מעבר לכך, יש אפשרות לכוונון ידני להנמכה של עד 10 מ"מ נוספים. את צד המתלים משלימים קוילאוברים משופרים, גם הם עם אפשרות לכוונון ידני. הדגם מגיע כסטנדרט עם הדיפ' מוגבל ההחלקה של היצרנית וצמיגי פירלי P זירו טרופאו RS דביקים במיוחד.

אודי RS4 מהדורה מיוחדת
צילום: אודי