אלבר, יבואנית אופנועי טריומף הבריטית, השיקה את קו אופנועי ה-400 סמ"ק שלה – הקטנים והזולים בהיצע הדגמים של החברה, הכולל אופנועים כמעט מכל סוג ומין. כן, כולל רוקט 3 R עם מנוע 2.5 ליטר.

הקדמה. שני הדגמים החדשים – ספיד וסקרמבלר – מוצעים לרוכבים מתחילים שיש להם רשיון A1, וכאן הם מהווים כרטיס כניסה לדגמי המותג. 

הבסיס זהה. אותה שלדה, אותו מנוע חד-צילינדרי והם מיוצרים בתאילנד ובהמשך גם בהודו, והדבר נעשה בשיתוף פעולה עם ענקית הדו-גלגלי ההודית באג'אג' – אותה יצרנית שבונה את הכלים הקטנים של KTM, אלה שעשו אותה ליצרנית הגדולה באירופה.

טריומף 400
צילום: רונן טופלברג

צפייה. העיצוב מצוין, הם נראים מעולה וניכרת תשומת לב לפרטים, דבר הבולט במיוחד בסקרמבלר. בזה מושב בריפוד עור חום עם תפרים לבנים בולטים, מפלט כפול, כיסוי לפנס העגול הגדול בחזית ופלסטיק המדמה אלומיניום בצידי הכלי. 

ההבדלים בין שני הדגמים מוצאים ביטוי גם במפרט, גם בעובדה שבסקרמבלר כידון רחב יותר המכוון לתנוחת ישיבה מעט יותר זקופה. ובכן, בספיד בסיס גלגלים של 137.7 ס"מ והוא שוקל 170 ק"ג. הצמיגים כנדרש הם "17, מהלך הבולמים 14 ס"מ מלפנים ו-13 ס"מ מאחור, וגובה המושב 79 ס"מ. 

לסקרמלבר, המכוון גם לשבילי עפר, בסיס גלגלים של 141.8 ס"מ והוא שוקל 179 ק"ג. הצמיגים כמתבקש הם "19, מהלך הבולמים 15 ס"מ מלפנים ומאחור, וגובה המושב 83.5 ס"מ. בשני הדגמים ABS ובקרת אחיזה, מכלולים נדירים למדי ב'אופנועי תקציב', ממש כמו מזלג קדמי הפוך. 

טריומף 400 2024
צילום: רונן טופלברג

רכיבה. מדובר בשני אופנועים ידידותיים מאוד לרכיבה – בעיקר בעיר, כחולצי פקקים מעולים, אבל גם בין פרברים וגם בין ערים. עובדה: הם יודעים לעשות את הדרך מתל אביב לירושלים (ובחזרה) בקלות. 

אבל לא רק. שניים אלו יודעים גם לספק לא מעט הנאה בכביש המפותל בזכות מומנט נאה ומכלולי שלדה סבירים. ספיד מעט זריז יותר בפניות בגלל הצמיג הקדמי הקטן יותר, ואילו סקרבלר ישמח לאתגר את השם שלו עם צמיגי מוטי שטח, מיגוני גחון וידיים, ואלה יאפשרו לרוכב לנוע גם בשבילי עפר. 

שני אלה, עם בסיס זהה ואותם הבדלים המקנים להם אופי שונה – תנוחת הרכיבה, המכלולים, הממדים – מאפשרים לחדד את החוויה באמצעות מגוון תוספות שיפור העיצוב ולהדגשת הטעם האישי. 

לוח המחוונים הצנוע מספק בין השאר מידע על הטווח עד לתדלוק הבא. במהלך הרכיבה שהייתה מאוד מאוד מאומצת הצריכה הייתה 20 ק"מ/ל'. רכיבה רגועה תביא לצריכת משופרת בהרבה. ולמרות שמדובר ב'אופנועי תקציב', המכלולים ראויים והמנוע הצנום על 40 כוחות הסוס שהוא מייצר מאפשר לאופנוע לעבור 120 קמ"ש ללא טרוניות מיוחדות.

טריומף 400 מבחן
צילום: רונן טופלברג

נעילה. שני דגמים אלה מצטרפים לקטגוריה צפופה למדי, עם תג-מחיר המתחיל ב-37,700 שקלים המתייצב באמצע הטבלה, האחריות היא ל-24 חודשים, מחירי הטיפול סבירים ומרווח הטיפולים גדול: כל 16,000 ק"מ.

אחד היתרונות שלהם הוא בכך שהם נראים גדולים מכפי נפחם, ועיצובם משובב נפש, מהסוג שיוצר אופנוע שכיף לראות אותו על הבוקר לפני הרכיבה. 

בכל הקשור להיקף מכירות, זה האופנוע החשוב של טריומף, והיבואן אלבר מקווה שיהיה לכך ביטוי על הכביש הישראלי, עם הרבה יחידות של הדגם הנושא עליו את השם הבריטי המיתולוגי. 

לטריומף 400 יש סיכוי טוב לעשות את זה

טריומף 400 נתונים
צילום: רונן טופלברג