המחויבות של יצרני הרכב להנעה חשמלית אינה מוטלת בספק. ויחד עם זאת, אמירות, הצהרות אודות פרידה ממנועי בערה, מקבלות לאחרונה תפנית, על רקע האטה בביקושים לרכבים חשמליים מלאים. כמו במרצדס, גם בקונצרן פולקסווגן בוחנים מחדש את המצב; לאחרונה הכריזו על הקצאת 180 מיליארד דולר לטובת הנעה חשמלית, המהווים שני שליש מההון המוקדש לפיתוח רכבים. בינתיים, ובניגוד לתכנון המקורי, חלק נוסף יוסט למכוניות קונבציונליות.

פולקסווגן טיגואן
צילום: פולקסווגן
 
"העתיד של המכונית הוא חשמלי, אבל העבר עוד לא נגמר", אומר סמנכ"ל פולקסווגן העולמית לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. "שליש", הוא מציין, "מוקצה לשימור מכוניות עם מנועי בערה – וזאת במטרה להשאר תחרותיים בשוק דינמי. זה שליש מסך ההשקעות, וכך זה גם יישאר", הוא מוסיף.
 
מפת הדרכים של הרכב החשמלי בפולקסווגן נחלקת למספר קטגוריות ועל פני כמה שנים, אולם הפרויקט החשוב ביותר על הפרק מבחינתם, הוא רכב חשמלי מלא תמורת 20 אלף יורו, מיזם שיהפוך לעצמאי באופן מוחלט אחרי שהשותפות עם רנו לא הבשילה ונפער בור קטן בלוח הזמנים. "אנחנו צריכים לאזן את הירידה במכירות רכב חשמלי עם השקעה נוספת בדגמי פלאג-אין", כך נאמר.
 
החשמליות הנמכרות ביותר של קונצרן פולקסווגן באירופה הן ה-ID.4 וסקודה אניאק, עם 15 ו-14 אלף מסירות בהתאמה בארבעה חודשים ראשונים של השנה. אלו לא מספרים יוצאי דופן, ובהתחשב בכך שהחשמלית הזולה צפויה לעלות לכבישים רק ב-2027, הבחירה להשקיע בינתיים בתחנות ביניים (פלאג-אין) ומנועים קונבציונליים מאפשרת ליצרן לייצר רווחים במקומות "נוחים" יותר.

פולקסווגן ID.2
צילום: פולקסווגן
 

חשמלית זולה

לפולקסווגן היו תכניות מרחיקות לכת בכל הכרוך בשיווק מכוניות חשמליות. מנכ"ל החברה היוצא הרבט דיאס הכריז על 75 דגמים חשמליים שיעלו לכבישים במשך עשור שלם, החל ב-2021, אולם כמו רבים מעמיתיהם באירופה הם הגיבו באיחור גדול ופיגור טכנולוגי מול מספר שחקנים דומיננטים, בהם BYD ו-MG. 

בשנה הבאה, פולקסווגן תשיק את צי דגמי ה-Electric urban car family, שכולל ארבעה כלי רכב חשמליים המיוצרים בספרד - רכבי כביש שטח קומפקטיים עבור מותגי הליבה, במחירים שיתחילו ב-25 אלף יורו.