ריביאן, יצרנית הרכב החשמלי הצעירה (נוסדה ב-2009), הציגה את מתיחת הפנים של דגמי ריביאן R1T ו-R1S. לפי ריביאן, במסגרת העדכון מאות חלקי חומרה תוכננו מחדש, התוכנה השולטת במערכות שונתה מן היסוד וכי השינויים מספיקים לטעמה כדי להכריז על הדגמים מעודכים כדור חדש לגמרי. נזכיר, הטנדר R1T הגיע לכבישים בסוף שנת 2021 כאשר רכב הפנאי R1S המבוסס על אותה הפלטפורמה הגיע ללקוחות הראשונים בשנה לאחר מכן. בשני המקרים מדובר בפרק זמן קצר במיוחד להצגת "דור חדש", אך כבר הבנו שתחום הרכב החשמלי החוקים מעט יותר גמישים.

ריביאן מחדשת את דגמי R1T ו-R1S – עד 1,025 כ
צילום: ריביאן
 

העדכונים בחוץ ובפנים

בכל הקשור למופע החיצוני השינויים קלים במיוחד וקשה להבדיל בין הדורות. יחידות התאורה זכו לליטוש המופע לצד מערך אדפטיבי חדש, ישנם חישוקים חדשים ואווירודינאמים יותר, צבע מרכב חדש (כחול 'סערה'), אופציה לחבילת עיצוב בגימור שחור וזהו בערך. גם בסביבת הנהג השינויים הנראים בעין קלים – מלבד כמה חומרים ודיפונים חדשים נראה שלא נעשו שינויים משמעותיים.

ריביאן מחדשת את דגמי R1T ו-R1S – עד 1,025 כ
צילום: ריביאן

בניגוד לעיצוב שנותר פחות או יותר ללא שינוי, בריביאן כן הפנו מאמצים להוספת פיצ'רים חדשים. כך למשל הדגמים המעודכנים מגיעים כעת עם מפתח דיגיטלי באמצעות ה"ארנק" והשעון של אפל או כמה ממכשירי פיקסל של גוגל. בנוסף, ישנה מערכת שמע משודרגת התומכת בדולבי אטמוס, שירות חדש להזרמת מדיה מסוגים שונים ועוד. 

מערך המולטימדיה חדש לגמרי, כך ריביאן, והוא כולל תוכנה המבוססת על מנוע 'אנריל' (Unreal Engine). הממשק החדש מבטיח להביא רמה חדשה של נוחות תפעול ואפשרויות התאמה אישית תוך כדי הצגת אנימציות מורכבות בזמן אמת שיעניקו תחושה "חביבה ומשעשעת המתאימה לקהילת הרוכשים", כך ריביאן.

ריביאן מחדשת את דגמי R1T ו-R1S – עד 1,025 כ
צילום: ריביאן
 

עוד שינויים

השינויים המשמעותיים יותר נוגעים לפלטפורמה עצמה ומערך ההנעה. ראשית, בבסיס הפלטפורמה מערכת חשמלית מעודכנת ויעילה יותר המפחיתה לא פחות מ-10 יחידות בקרה ו-2.6 ק"מ של חוטי חיווט. לצד זאת ישנו מערך מצלמות חדש שפותח בתוך החברה הכולל 11 מצלמות, 5 חיישני רדאר והכל מוזן למערך מחשב חזק פי 10 בערך מזה של הדור היוצא. תוספת החיישנים וכוח העיבוד מאפשר, כך ריביאן, לשלב יכולות חיזוי של אינטיליגציה מלאכותית ובכך לשפר משמעותית את פעולת מערכות הבטיחות המתקדמות.

ריביאן מחדשת את דגמי R1T ו-R1S – עד 1,025 כ
צילום: ריביאן

בראש ההיצע תעמוד כבעבר גרסה מרובעות-מנועים וכפולות הנעה אך לזו העדכנית הספק מירבי של 1,025 כ"ס ונתון מומנט מפלצתי של 165.5 קג"מ! במקרה של הטנדר R1T זה יספיק לנתון תאוצה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות בלבד. בצמוד למערך סוללות חדש וגדול מבעבר הטווח המוצהר עומד כעת על 672 ק"מ בין טעינות לפי הערכות היצרנית. לגרסה החזקה ביותר של הדור היוצא היו 835 כ"ס, 124 קג"מ ו-528 ק"מ מירביים "בלבד".

לגרסאות הכניסה הנעה כפולה משני מנועים וסוללת LFP חדשה המבטיחה טווח מירבי של 430 ק"מ בין טעינות. בעתיד תוצע גם גרסת ביניים משולשת מנועים. נתונים נוספים על גרסאות אלה טרםפורסמו רשמית. בריביאן מציינים כי המנועים החדשים תוכננו ומיוצרים על ידה באופן מלא.

ריביאן מחדשת את דגמי R1T ו-R1S – עד 1,025 כ
צילום: ריביאן