פולקסווגן הכריזה במרץ הקודם על מכונית רעיונית, חשמלית קטנה בשם ID.2 שאמורה לסייע למתחבטים לעשות את המעבר מרכב בעל מנוע בערה לרכב חשמלי, שכן היא תתומחר ככל הידוע מתחת ל-25,000 יורו. לדברי מנהל העיצוב אנדריאה מינדט, גרסת הייצור קרובה לסיום - והוא מבטיח שהיא נראית "אפילו יותר טוב" מהקונספט.

הבכורה הרשמית של ה-ID.2 צפויה בהמשך השנה, עם הפצה החל משנת 2025. המשוב החיובי לקונספט נתן לחברה בטחון שזו הדרך הנכונה לפחות בהיבט הצורני: "קיבלנו בחטיבה הרבה רוח גבית לגרסת הייצור", הסביר מינדט, לפי פרסומים בכלי התקשורת בגרמניה. עוד ציין כי "כמעט יכולתי להכריח את כל מי שסביבי להביע תמיכה, ואמרתי שחייבים להפוך אותה למציאות". 

ה-ID.2 יהיה הדגם הראשון בנבחרת הבסיס, MEB Entry, המותאמת למכוניות קטנות. תהיה גם גרסת GTI, שאמורה להיחשף ב-2026. זה יתבסס על רכב המחקר שהוצג בשנה שעברה, Orientate GTI Concept. פולקסווגן תשתמש בפלטפורמה גם עבור דגם פנאי מעט יותר מהודר שמתוכנן להיות מוצג ב-2025. לדברי מינדט, העיצוב של דגם ה-SUV יהיה שונה מזה של ההאצ'בק ויהיה "זקוף יותר ובטוח בעצמו".

חשמלית זולה של פולקסווגן: בקרוב הייצור?
צילום: פולקסווגן
 

מה בפנים?

ה-ID.2 תהיה מכונית קטנה, עירונית ושימושית באורך 4050 מילימטרים, קצרה מעט מהפולו הנוכחית. בסיס הגלגלים לעומת זאת ארוך משמעותית ועומד על 2600 מילימטרים, מה שמאפשר ניצול מרבי של חלל הנוסעים לטובת סידור הושבה של חמישה אנשים. תא המטען מכיל 490 ליטר, כשהמושבים האחוריים מקופלים הוא מסתכם ב- 1330 ליטר.

הפלטפורמה החדשה למכוניות חשמליות קטנות תשמש גם לגרסת הייצור של רכב הקונספט UrbanRebel במותג Cupra וכן רכב פנאי חשמלי של סקודה. זה חלק מרפורמה של קונצרן VW, שלדבריו של המנכ"ל תומס שפר, אמורה לספק לנהגים תחושת חיבור בין העבר לעתיד; ל-ID.2  השפעות ברורות מהפולו והגולף, עם עיצוב מסורתי יותר מהמכונית החשמלית הקומפקטית  ID.3.

חשמלית זולה של פולקסווגן: בקרוב הייצור?
צילום: פולקסווגן

פלטפורמת הכניסה של MEB היא הנעה קדמית, בעוד שהמכוניות החשמליות הפועלות על פלטפורמת MEB הקיימת מצוידות בהנעה אחורית והנעה לכל הגלגלים. המעבר להנעה קדמית נעשה כדי למקסם את כושר הנשיאה; הפלטפורמה יכולה להכיל שני גדלי סוללות - 38 ו-56 קווט"ש, בעוד שהטווח המרבי עם סוללת 56 קווט"ש צריך להיות 450 קילומטרים במחזור WLTP. 

חשמלית זולה של פולקסווגן: בקרוב הייצור?
צילום: פולקסווגן