בתקציב נמוך יותר – בהצעות כאן בין 120,000 שקלים ל-145,000 שקלים – אפשר גם לרכוש רכב פנאי משומש שהוא גדול בהרבה, כזה עם יכולות משופרות משמעותיות, גם של מותג יוקרה נחשב – כולם מציעים הופעה מכובדת, מרחב נרחב, אבזור עשיר, ביצועים עדיפים ובמקרים מסוימים הרחבה משמעותית של מעטפת השימוש ברכב, הרחק ועמוק בשטח.
קנייה כזאת, לצד היתרונות הברורים כנ"ל, מחייבת התייחסות גם למרכיבי אחזקה של הרכב – בגלל שהוא קשיש בהרבה, בגלל שהוא נקנה ללא אחריות מלאה לשלוש שנים, בגלל שהוצאות האחזקה בכלל, ובמקרים מסוימים בפרט, עלולות להיות גבוהות. וכן, יש מותגים שגם עלויות טיפול שוטפות של דגמיהם גבוהות יותר; תמחור היוקרה מגיע גם למכלולים רגילים. חשוב לברר, יש אופציות חליפיות.
לכן, בדיקה לפני קנייה הכרחית, בירור אצל מוסך מורשה ומתמחה על עלויות האיפוס של הרכב ומחירים של שגרת אחזקה יותר מאשר מומלץ, וספר טיפולים סדור רצוי מאוד.
דגמים כאלה חדשים יקרים באופן משמעותי, בואכה חצי מיליון שקלים, כך שחיפוש אחרי אקזמפלרים שנעשה בהם שימוש מועט יחסית יכול להניב הצעות מעניינות.
כלי הרכב המובאים כאן הם בני 7 עד 9 שנים, מספר הידיים והנסועה שלהם נמוכים; נתון לייחוס: ממוצע הנסועה בישראל למכונית נוסעים פרטית הוא 15,000 ק"מ בשנה.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי
שנה: 2015יד; נסועה: שנייה; 130,000 ק"מ
גרסה/רמת אבזור: בנזין 3.6 ל', 286 כ"ס/'לימיטד'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 7.3 ק"מ/ל'
מחירון: 110,000 שקלים (נמכר במגרש ב-120,000 שקלים)
דגם זה הוצג ב-1992, הרכב המוצע כאן הוא הדור הרביעי מ-2010 שיוצר עד 2021 – לאחר מתיחת פנים ראשונה (2013), לפני השנייה (2017); כיום משווק דור חמישי.
מבין הדגמים המוצעים כאן, לג'יפ גרנד צ'ירוקי יכולת השטח הגבוהה ביותר (ובהפרש) הודות למערך מכלולים רלוונטי (כולל Low). הרכב מצויד במנוע בנזין אטמוספרי 3.6 ליטר במבנה V6, התפוקה 282 כ"ס ו-35.6 קג"מ, התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה.
זהו רכב מאובזר היטב, מרווח מאוד גם מאחור שם יש גם פתחי מיזוג ותא המטען ענק, 782 ליטרים.
בהתנסות שלנו עם הרכב מצאנו כי נוחות הנסיעה טובה למדי, וזו מאופיינת בפעולת מתלים רכה.
צריכת הדלק, כעולה ממבנה המנוע, היא הפחות טובה כאן, וכאשר הרכב היה חדש הייתה 7.3 ק"מ/ל' ביום מבחן. בנהיגה רגילה אפשר להגיע ל-9 ק"מ/ל'.
לרכב מוניטין אמינות גבוה ככל שמדובר במנוע ובתיבה. עם זאת, חלקים כמו מתנע, מסרק הגה או משולשים סובלים מבלאי, ובבדיקה יש להקפיד על התייחסות למצבם.
פולקסווגן טוארג
שנה: 2016יד; נסועה: ראשונה; 140,000 ק"מ
גרסה: דיזל 3.0 ל', 240 כ"ס/'לקשרי'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 10.5 ק"מ/ל'
מחירון: 110,000 שקלים (נמכר במגרש ב-130,000 שקלים)
הדגם המוצע של פולקסווגן טוארג שהושק ב-2002, הוא הדור השני מ-2012, לאחר מתיחת פנים (2012), לפני הדור השלישי (2018).
זהו רכב פנאי גדול עם יכולות טובות מהממוצע בשבילים. המנוע הוא טורבו-דיזל 3.0 ליטר V6 המייצר 240 כ"ס ו-56 קג"מ, התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה. הביצועים טובים מאוד, בייחוד האצות הביניים, וצריכה הדלק נאה: 10.5 ק"מ/ל'.
בטוארג אבזור ראוי, המרחב טוב מאוד גם לנוסעים מאחור ולאלה פתחי מיזוג, ותא המטען גדול ויעיל למשפחה המטיילת: 580 ליטרים.
המכלולים העיקריים אמינים, אבל עלויות האחזקה יכולות להיות גבוהות – מחיר החלפת שרשרת תזמון (ממוקמת בחלקו האחורי של המנוע) הוא 30,000 שקלים – חלקים מסוימים סובלים מבלאי מואץ כמו משאבות השמן והמים.
ב.מ.וו X4
שנה: 2017יד; נסועה: שנייה; 160,000 ק"מ
גרסה: בנזין 2.0 ל', 245 כ"ס; 'ספורט'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 10 ק"מ/ל'
מחירון: 135,000 שקלים (נמכר במגרש ב-145,000 שקלים)
ב.מ.וו X4 הוא רכב פנאי בגודל בינוני, בפועל גרסת הקופה של X3. הרכב המוצע כאן הוא הדור הראשון של הדגם (מ-2017), שנה לפני הדור השני.
דגם זה מוצע כאן עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המפיק 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ, התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה.
הביצועים טובים בהחלט, וצריכת הדלק סבירה פלוס: 10.5 ק"מ/ל' ביום המבחן שערכנו לדגם, 13.5 ק"מ/ל' בשיוט. המתלים מכוילים לעבר הקו הנוקשה מעט, נוחות הנסיעה טובה, בידוד הרעשים לא מצטיין. היכולת הדינמית גבוהה מאוד.
המרחב מאחור טוב יחסית, וגם מרווח הראש סביר, למרות מבנה הקופה, ולרשות הנוסעים שם פתחי מיזוג. נפח תא המטען, 500 ליטרים, טוב ומספק.
האמינות הכוללת של דגם זה ראויה, ושגרת הטיפולים מקובלת: טיפול כל 15,000 ק"מ/12 חודשים.
*פורסם לראשונה ב-17/06/2024 - נוסף וידאו.