שנה אחרי שהציגו רכב פנאי חשמלי, אושן, היחיד בהיצע, קבוצת 'פיסקר' הגישה בקשה לפשיטת רגל והגנה מפני נושים אחרי שלא הצליחה לעמוד בהתחיבויתייה הכלכליות. על פי מקורות בגרמניה, מותג היוקרה הקליפורני ניהל משא ומתן עם חברת ניסאן תקופה ממושכת, לכאורה מאז חודש מרץ, אולם הצדדים לא הגיעו להסכמות והיפנים נסוגו משולחן הדיונים. 

לקבוצת פיסקר, שפעילותה מבוססת ברובה על מיקור חוץ, נכסים בשווי בין 500 מיליון דולר ל-1 מיליארד דולר וחובות של בין 100 ל-500 מיליון דולר, כך מערכים בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד נמסר, כי החברה, שהוקמה על ידי הנרי פיסקר, והשקיעה הון עתק בפיתוח רכב הפנאי החשמלי אושן, גיששה אצל משקיעים נוספים בעולם ההיי טק אולם גם במקרה זה, נתקלה בסירוב. 

פיסקר הגישה בקשה לפשיטת רגל
צילום: פיסקר

"כמו הרבה מותגים חשמליים בשוק, גם אנחנו מתמודדים עם שינויים קטנים וגדולים בענף הרכב שהשפיעו מאוד על היכולת שלנו להיות רווחיים", כך מסרה חברת פיסקר בהצהרה לכלי התקשורת. "אחרי שבחנו את כל האפשרויות, הגענו להבנה שפשיטת רגל (פרק 11, עם אופק לארגון החברה מחדש בעתיד) הוא הדרך הנכונה ביותר עבורנו".

מכונית האושן של פיסקר, עם טווח נסיעה של 570-700 קילומטרים, האצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 ש' בגרסתה הבכירה, הוכרזה אשתקד באירוע חגיגי באירופה כחלק מהקמפיין לשיווק גלובלי. אולם, היא לא הצליחה לממש תחזיות או לעמוד בהבטחות של הוגיה מנימוקים של כדאיות, שימושיות וביצועים, ואף נקטלה על ידי מובילי דעה, בוחנים ובלוגרים שמצאו בה פגמים בתוכנה וחווית הנהיגה.

פיסקר הגישה בקשה לפשיטת רגל
צילום: פיסקר

מעבר לכך, מכירות רכב חשמלי בארה"ב, השוק העיקרי של פיסקר במגמת האטה, ואפילו עם קיצוץ מסיבי של כמעט 40% במחיר אושן בחבילת אקסטרים (כמעט 25 אלף דולר הפחתה) בתחילת השנה, מהלך שהוביל לביקורת קשה מצד מי שרכשו את הרכב לפני ההוזלה, לא התאוששו המכירות; החברה ייצרה בסוף 2023 קרוב ל-10,000 יחידות אבל מסרה כמחצית מהן בלבד. 

עבור הנרי פיסקר, מייסד החברה, מעצב מכוניות במקצועו (חתום על ה-BMW Z8), זו הפעם השנייה שהוא רואה את החזון שלו יורד לטמיון, אחרי שב-2013 חברת פיסקר המקורית ('פיסקר אוטומוטיב') פשטה רגל בעקבות מפלה של מכונית היוקרה ההיברידית קארמה (שנמכרה תמורת 100 אלף דולר). במניפסט שלו, הוא קיווה להיות חלופה לטסלה, והגדיר את פיסקר כמעין 'אפל' של עולם הרכב.