ב.מ.וו חשפה הלילה את הדור הרביעי של רכב הפנאי היוקרתי X3, כמעט שני עשורים מאז שהוצג הדור הראשון. בחלוף השנים, ועם פריחת ממד ה-SUV, הפך ה-X3, המוגדר על ידי החברה כ-SAV, ראשי תיבות ל-Sports Activity Vehicle, להיות אחד מכלי הרכב האסטרטגיים החשובים ביותר של היצרן הבווארי כאשר רק בשנה הקודמת הגיע ליותר מ-350 אלף לקוחות. הוא מדורג ראשון בהיקף מסירותיו הגלובליות מטעם ב.מ.וו ובארה"ב למשל, מהווה 20% מסך כלל המכירות של המותג ברבעון הראשון של השנה.

ה-X3 החדש עדיין מבוסס על הדור הקודם מ-2017 עם מעט התאמות ברצפת ה-CLAR שאמורות להעניק לו התנהגות חדה יותר תחת עומסים. הוא משקף לא רק ליטושים עיצוביים המתכתבים עם המראה המודרני של רכבי החברה, אלא גם גדילה בחלק ממידותיו עם השפעה ישירה על חלל הפנים והשימושיות; אורכו עומד כעת על 4.75 מ', (תוספת של 3.4 ס"מ), תא המטען גדל ב-20 ליטרים ל-570 ל' (460 ל' בדגם הפלאג-אין), הגובה הופחת ב-2.5 ס"מ ל-1.66 מ', רוחבו כעת 1.92 מ' (תוספת של כמעט 3 ס"מ). בסיס הגלגלים, נותר כמעט זהה עם 2.87 מ'. 

ב.מ.וו X3
צילום: יצרן

מבחינה ויזואלית ה-X3 רבוע יותר מקודמו אך משמר את הפרופורציות הקלאסיות שלו. הוא נעשה אגרסיבי בזכות שינויים מבניים בשבכה וברצועת המותניים, שמאופיינת עם קווים בולטים הנמשכים אל דלת תא מטען חדשה. בשני הקצוות, תוכלו להבחין בחתימת LED בטכנולוגיית מטריקס עם פונקציה אדפטיבית, וקשתות גלגלים בעלות מראה ספורטיבי יותר ומורחבות בשל צמיחה קלה במפשקי הסרנים. בחלק מהגרסאות, תהיה אפשרות לצייד אותו בתאורה אחורית לכליות הקדמיות.

ב.מ.וו X3 2024 סביבת נהג
צילום: יצרן

תא הנוסעים של ה-X3 לשנת הדגם הבאה מאמץ את הקו העדכני ביותר של BMW, עם עזרים שנלקחו, בקטנה מסדרה 7, כולל סליידרים אלקטרוניים לפתיחה וסגירה של פתחי המיזוג ופונקציות רבות הנשלטות דרך פיקוד קולי, שתסייענה בהיבט הבטיחותי לצד כלל מעטפת ההגנה שלו. מערכת מולטימדיה חדשה לגמרי גם היא עושה את בכורתה במפלס העליון, בגובה הכתפיים, מחברת שני צגים - 12.3 אינץ' ו-14.9 אינץ'.

המערכת האחורית מבוססת על דור 9 עם גרפיקה ורזולוציה אחרי מקצה עדכונים מהותיים שהניבו שיפור במהירות התגובה והקרנת המידע. חידושים נוספים הם גלגל הגה חדש וקטום ובורר הילוכים חדש (מתג מעוצב). תצוגה עלית מעודכנת תהיה אופציונלית, וכן ברשימת התוספות גם תקרה פנורמית, חישוקים בגדלי 18-21 אינץ', חבילות M ספורטיביות עם בולמים אדפטיביים, מערכת בלימה מחוזקת, ספויליירים וסמלים וכן מערכת פליטה בעלת יציאות כפולות ועוד.
 

אקולוגי

אחת הבשורות החשובות ב-X3 טמונות בשינויים שבוצעו בהרכב המנועים. מעתה, ללא יוצא מן הכלל, המנועים חושמלו - מיקרו היברידי בגרסאות בסיס, וכן שיפור גדול בהנעת הפלאג-אין. דגם ה-PHEV משדך בין מנוע 2.0 ל' טורבו 190 כ"ס למנוע חשמלי המוסיף 184 כ"ס, ובשיקלול מלא, היברידי הוא מסתכם ב-300 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, עם מהירות מרבית של 215 קמ"ש. קיבולת הסוללה כמעט הוכפלה, מ-10.5 קווט"ש ל-19.8 קווט"ש והתמורה היא מרחק נסיעה חשמלי של קרוב ל-88 קילומטרים, לעומת 44 קילומטרים בדור הקודם. 

ב.מ.וו X3 2024
צילום: יצרן

שאר המנועים, דיזל (197 כ"ס) או בנזין (208-255 כ"ס) מוצמדים לטכנולוגיה מיקרו היברידית לטובת הפחתה סמלית של זיהום האוויר, ובקצה העליון, דגם ה-M50 כפול ההנעה, עם תחנת כוח המבוססת על שש בוכנות בטור, הספק של 400 כ"ס ו-60 קג"מ והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד. כל המנועים מחוברים לתיבת 8-מהירויות אוטומטית.

גרסה חשמלית מלאה, מקבילה ל-X3 תוצג ככל הנראה בשנה הבאה. מהיבואנית לישראל דלק מוטורס נמסר ל'אוטו' כי ה-X3 החדש יגיע לארץ במהלך 2025.